Wednesday, June 1, 2011

De la păstor către păstor

Frate Daniel Branzai, în sfârşit, ţi-am obţinut atenţia. Iată că este bun şi blogul la ceva. Din moment ce dumneata nu vrei să publici pe blogul dumitale lucruri care ţi-au fost transmise de fraţi de multă vreme, şi ai comentat că pe blogul tău faci ce vrei, tot aşa, cred că am şi eu dreptul să public pe blog lucruri care pe blogurile „oficiale” nu se publică.

Da, suntem amândoi păstori, aşa cum ai spus în cartea Amintirilor despre sfinţi. Dar în acea carte nu ai spus nimic despre trădătorii sfinţilor. Şi ei sunt parte a istoriei. De ce îi laşi afară? Ştiu, este din pricina intereselor. Nu vrei să suferi pentru adevăr. Prieteniile cu unii şi alţii sunt mai importante decât adevărul pentru dumneata.

Şi acum, permite-mi să mă adresez ca păstor unui alt păstor. Îţi cunoşti oile? Eu am avut 500 de mioare pe care le-am cunoscut individual. Într-o seară am reproşat lucrătorilor că lipseau trei oi, şi le-am spus care erau cele trei, cu numele. După o căutare de două ore, cele trei oi au fost găsite într-o viroagă, de unde nu puteau ieşi. Lucrătorii mei au rămas uimiţi de faptul că îmi cunoşteam oile pe nume. Ce poţi să ne spui despre păstorirea ce o faci dumneata membrilor bisericii? Hrăneşti turma, sau le oferi glume? De ce te simţi ofensat că am semnalizat câteva probleme ale preşedintelui şi ale Asociaţiei? Cine este responsabil de orientarea Asociaţiei? Nu cumva preşedintele? Nu cumva găzduiţi lupii la stâna cultului? Eu nu am păstorit lupi niciodată! Dar mi se pare că voi, cei de la conducerea cultului aţi păstorit mulţi. Dacă vrei să lucrăm împreună, se cuvine să rupem legăturile cu lupii!

E adevărat că nu ştim precis ceea ce s-a întâmplat la Timişoara. Tocmai de aceea ar fi trebuit să îţi exprimi îngrijorarea ca observator al Asociaţiei din America. Nu ai făcut-o. În schimb, le-ai oferit tuturor glume pentru care fratele Negruţ te-a mustrat public.

Articolul meu a ridicat câteva probleme pe care aş fi dorit să le analizezi şi să oferi un răspuns. Dar se vede că nu aceasta este dorinţa dumitale. Dorinţa dumitale este să aduci la tăcere încă o voce care este incomodă. Am întrebat, aşa cum s-au întrebat mulţi alţii, de ce Asociaţia nu a luat atitudine faţă de noile doctrine ale lui Iosif Ţon? Suntem de acord cu noile lui „revelaţii” şi cu învăţătura lui care discreditează crucea lui Isus ca insuficientă pentru mântuire? Suntem de acord cu asocierea lui cu gruparea ce împrăştie unele din cele mai mari erezii ale vremii noastre? De ce Asociaţia nu ia atitudine faţă de elementele care încearcă să rupă Biserica Baptistă din Portland? De ce în loc să asistaţi pe fratele Brisc, i-aţi cerut să tacă din gură şi să nu se mai pronunţe în cazul lui Iosif Ţon? Cui slujesc astfel de măsuri de „ordine interioară?” De ce nu aveţi curajul de a face ordine în Asociaţie, ci continuaţi şirul lung de acoperire de păcate şi nereguli moştenite de la generaţia ce a slujit interesele partidului comunist? Pe câţi păstori care au venit din România în America ducând cu ei un trecut pătat i-aţi analizat în Asociaţie şi i-aţi îndemnat să se pocăiască înainte de a fi puşi în funcţii pastorale? Vreun caz? Pe cine ajutaţi cu poziţia comodă în care sunteţi de acord cu toţi şi prieten cu toţi, inclusiv cu trădătorii fraţilor? Ce poziţie a luat noua conducere a Asociaţiei faţă de măsurile abuzive din trecut  (cum a fost disciplinarea fraţilor Aurel Popescu şi Pavel Niculescu în 1981 pentru că au avertizat Asociaţia de infiltrarea agenţilor comunişti pe la amvoanele bisericilor române din America)? Şi-a recunoscut Asociaţia astfel de greşeli din trecut, când slujea interesele guvernului comunist? Când se va rupe Asociaţia de trecutul care i-a făcut ruşine? Ce preşedinte să aşteptăm, care va trece de partea Adevărului şi va îndrepta situaţia? Nu credeţi că aceste probleme ar fi trebuit să fie de mult pe masa de lucru a Asociaţiei?  

Prieteni suntem, şi tocmai de aceea spun adevărul, care incomodează. Dacă dumneata condiţionezi prietenia noastră de tăcerea mea cu privire la nedreptăţile care s-au făcut şi se fac, atunci m-ai pierdut de prieten. În ce mă priveşte, am să continui să spun adevărul. L-am spus în România, cu preţul lanţurilor, şi îl voi spune şi acuma. Voi spune adevărul şi dacă acest adevăr ar lovi în tatăl sau mama mea. Aşa am învăţat de la Hristos. Eu nu cred că cei care sunt şireţi şi diplomaţi şi nu supără pe nimeni slujesc cu adevărat Domnului. El a avut mulţi duşmani. Trădătorii, falşii, nedrepţii, făţarnicii i-au devenit imediat duşmani, deoarece Domnul Isus nu i-a cruţat.

Cum ai putut să feliciţi pe fiul unui trădător, pentru că a ajuns preşedinte? Cum te împaci cu scrierile „istorice” ale lui Ioan Bunaciu care perverteşte faptele istorice şi se justifică pe el şi pe alţi trădători? De ce nu spuneţi adevărul? Dumnezeu ne-a adus în libertate ca să arătăm faţa urâtă a realităţilor ce au sfârtecat trupul lui Hristos sub comunism. Nu ştiu ca Asociaţia Bisericilor Baptiste din America să fi dat vreo declaraţie în care să fi condamnat colaborarea cu autorităţile comuniste, atât a elementelor din ţară, cât şi a elementelor ce s-au infiltrat aici, în Bisericile Baptiste ale Asociaţiei. Sau crezi că nu au existat elemente colaboratoare în bisericile noastre? „Oare tăcând faceţi voi dreptate?”

E drept că trebuie să ne rugăm şi să postim înainte de a vorbi. Cât ai postit dumneata înainte să spui glumele la Timişoara? Ştiu şi eu să gândesc, deşi nu am şcoala şi rafinamentul dumitale. Eu îmi folosesc puţina înţelepciune pe care mi-a dat-o Domnul ca să spun Adevărul. Dumneata pentru ce o foloseşti? Sper ca rândurile mele să ne îndemne pe amândoi la cercetare şi la reînnoirea unei prietenii care să se ridice deasupra diferenţelor ce le avem, şi să rămână credinciosă adevărului. Atunci vom putea merge din nou în Ţara Sfântă. Haideţi să păstorim cu adevărat oile Domnului, şi să nu mai cruţăm lupii! Într-o zi vom da socoteală înaintea Marelui Păstor! Semnat: Păstorul Nicolae Rădoi

16 comments:

naomi said...

Frate pastor daca folositi blogul ca o maciuca nu ati realizat nimic.

Paul said...

Intervenţia dvs este de apreciat. De ce? Pentru că în general românii sunt obedienţi puterii politice,iar credincioşii baptişti români sunt obedienţi conducerii UBR. Aşa au fost învăţaţi, să tacă în faţa "puterii" şi să nu treacă peste hotărârile lor, fie bune, fie rele. Oare când ne vom scutura de jugul comunist care încă ocupă un loc de "seamă" în mentalitatea multora? Oare va veni vrema în care să ne putem exprima liber opinia, fără frica celor de la "centru"?
A spune adevărul nu-i păcat,indiferent de preţul care trebuie plătit, însă a/l omite într-un mod intenţionat, este ceva diabolic.
Domnul să-ţi dea putere să lupţi în continuare!

Cu stimă,
Paul Cimpeanu
cimpeanu.paul@yahoo.com sau http://harulmantuiriiro.blogspot.com

Nicolae Rădoi said...

Sora Naomi, mulţumesc de sfat. Nu vreau să folosesc blogul ca o măciucă, dar uneori adevărul loveşte ca o măciucă. Va trebui oare să încetăm să spunem adevărul pentru că adevărul loveşte? Eu ştiu că adevărul face pe oameni liberi, dacă îl acceptă. Mă rog pentru cei ce aud adevărul şi din gura mea, să beneficieze de efectul lui eliberator. Tot ce vreau este ca după perioada de înăbuşire a adevărului sub comunism (lucru la care au contribuit şi "fraţii" noştri), adevărul să fie restabilit.

Nicolae Rădoi said...

Frate Paul, mulţumesc de apreciere. Eu sunt mai la capătul de cale. Dorinţa mea este să se ridice şi în noua generaţie oameni gata să sufere pentru adevăr. Este într-adevăr o ruşine că aşa puţini sunt gata să spună adevărul. Mai trist este că cei ce au mânuit minciuna sub comunism trădând pe fraţii lor, totuşi nu s-au pocăit, deşi acum nu îi mai ameninţă nimeni cu închisoarea dacă îşi recunosc greşala. Dar se vede că sunt prinşi bine de lanţurile fărădelegii. Ori îşi închipuie că pot să îl convingă şi pe Dumnezeu de justeţea acţiunilor lor trădătoare. Domnul să aibă milă de ei!

Rodica Botan said...

Pe vremuri, lumea ne spunea pocaiti. Ma intreb daca mai au motive sa o faca?!

mihai caransebes said...

Am citit si eu cei scrie fr.Dniel branzei fratelui NICOLAE RADOI.Aici se poate vedea cum stie un predicator sa-si iubeasca aproapele.Il ia peste picior asa foatre fin il face prost ca nu are duhul lui hristos e.t.c. Mindria e un fel de nesocotirea aproapelui.Cel mindru ai nesocoteste pe ceillalti. Mindria nu simte sentimentul de a fi indatorat nici fata de DUMNEZEU nici fata de oameni.Poti fi mindru si dupa ce ai rostit o predica frumoasa.Este usor sa-ti gasesti placerea in ginduri frumoase si sentimente evlavioase in ginduri mari de predare.In timp ce sentimentul cel mai sigur.este INLATURAREA EULUI.Astazi vedem inlocuita calitatea cantitatea.Organizatii in locul duhului sfint Bani in loc de putere SPIRITOALA. .Rascumpararea prin simpla intelegere a principiilor crestine.IN loc de mintuirea in ISUSA HRISTOS.In ochii multora spritul de organizare(nu chemarea la DUMNEZEU)este privitaca conditie principala pentru succesul in via DOMNULUI.NICODIM fariseul se adreseaza D-LUI ISUS "invatatorule noi stim"ISUS ai spune ca nu a sti ci a fii nu ivatatura ci viata, nu cunoasterea ci puterea duhului lui DUMNEZEU.Unii crestini au lucrat multDar pe celalat cimp de lupta,al; rabdarii in pace inca nu s-au incercat. In lucru sant veterani , dar in rabdare sint inca recruti .DE aceia abia au ajuns la jumatatea virstei crestine.(C H SPURGION).

Mike said...

Frate Nicolae, sa fii binecuvantat! Ti-am citit mai multe articole si sa stii ca ma bucur de "vocea" dumitale, care asa cum ai spus chiar ca de multe ori da mai tare decat cu maciuca! (ca o paranteza atunci cand eram tanar si umblam nebun prin lume fara Cristos, preferam bataia de la tatal meu decat mustrarea sa cu dragoste)! Stiu ca adevarul doare, mai ales pe cei ce nu-l accepta! Ce este interesant este faptul ca imediat sunt oameni care apara "pastorul" imediat ce este atacat! Oare la o turma, cu care de multe ori noi poporul Domnului suntem asemanati, mioarele sar sa apere pastorul? Nu am pastorit nici o turma, dar in satul meu le turma de oi, stiam ca au alte patrupede care il aparau pe pastor! Interesant, nu!
Te incurajez sa spui adevarul mai departe, chiar daca pe unii miei si pe unele mioare le deranjeaza! Paul a spus ca credinciosii baptisti sunt supusi conducerii! Da, Scriptura ne invata sa fim supusi autoritatilor, dar sa avem si taria sa ne impotrivim lor atunci cand duc turma in rapa! Autoritatile nu se rezuma la un pastor pe biserica, trebuie sa fie mai multi, si ei trebuie sa hraneasca si sa ingrijeasca turma nu sa o abuzeze!
Sunt multe de spus dar inca o data, fii tare si imbarbateaza-te! Sunt multi cu tine, care se roaga, care postesc si nu pot sa fie "prostiti" chiar daca sunt pocaiti!

lacrima said...

Frate Radoi, pesemne ca Naomi nu cunoaste istoria noastra...
Adevarul ne mai poate face liberi;
deocamdata "eleganta" si "blindetea' sunt cele care demoleaza crestinismul.
Crestinismul este sub asediul paginismului si mai marii nostrii dorm in front;
se felicita unii pe altii;
cum sa ne miram ca nu se curata
ograzile de "omizi si napirci"?
Ei sunt toti bine-mersi.
Avem aceeasi Marie, cu alta palarie.
"Lasati maciuca" ca nici cu streangul oamenii nu simt nimic.
Prea putini mai vor adevarul:
de ce sa nu stai la taclale pe net mai bine?
A, adevarul...este pentru "altii"
da, si va ramine doar acelor care L-au iubit si au luptat pentru El.

Lacrima said...

Frate Radoi,
nu e mai bine sa stam la taclale pe net, decit sa luptam pentru adevar?
De ce sa curatam ograda de napirci si omozi, cind putem atit de bine dormita linistiti sub acoperirea blindetii si a elegantei?
Poate ca sora Naomi nu cunoaste istoria baptistilor, ori paote ca e penticostala si nu o intereseaza adevarul in istoria baptistilor?
Carestinismul este sub adesiul paginsmului; dar noi ne felicitam si ne aducem laude, dupa alegerile,
mai mult sau mai putin oneste.
Oare "tacind faceti voi dreptate?"
Eleganta e buna , dar nu atunci cind se casca o negura mare, care sta sa ne inghita.
Citi mai sunt pentru adevar?

MIHAI M. said...

NICOLAE RADOI si a facut datoria .IN timp ce unii pastori au beneficiat de binefacerile cultului baptist si al dep. cultelor in comunism adic a au mers in toata lumea SUA AUSTRALIA GERMANIA FEDERALA MAREA BRITANIE. pina in COREA .Si nu au mers singuri cu neveste cu copii.Pe banii cui? Pe banii fratilor .Si pentru aceste privilegii au vindut o gram,ada de frati si colegi , Se pote citii in cererile pe care faceau catre dep ,cultelor.CUm sa piarda ei aceste privilegii.? Si-au trimis copii sa studieze in srainatate etc.In timpul acesta unii ca RADOI N. BAGAU BIBLI IN TARA .La noi in CARANSEBES UNII veneau noaptea la el si carau genti CU cubiblii.In caransebes la sate ca obreja boutari glimboca otelu rosu.RADOI era chemat de doua ori pe zi la securitate.Lucra ca sofer intro balastiera si avea pe unu care umbla cu bascula goaLA dupa el si raporta securitatii tot ce facea LAE RADOI.In timpul acesta unii spuneau sa ascultati de mai marii vostri .CIne erau ei;GHEORGHE BALEANU IOAN TRIF.IOAN STANCA GAVAGINA IRIMIA MARA CORNEL BAVEL BARBATEI SI IOAN BUNACIU.Cautatii in dosarele securitatii si o sa ve deti ca mai au si alte nume .IOAN BUNACIU mentorul fratelui DANIEL BRINZEI. NOi nu am ascultat de eiRADOI si COCIRTEU SI PRESBAN au fost arestati cu concursul cultului baptist . si dusi la inchisoarea de pe strada POPA SAPCA din timisoara.Cu ei au mai fost exclusi din cult PETRU FRANT MIHUT MARTIN MIHUT MIHAI MADINA IOAN IOAN TELEAGA SCHIOPU DUMITRU VUC VIOREL.MUNTEANU GHEORGHE. Majoritaea fiind membrii in comitet.A venit PAVEL BARBATEI intro sambata seara trimis de departament si securitate.Si a zis fratilor facem o alta biserica cine e cu noi sa vina si sa se scrie pe lista.Si as O BISERICA care numara aprope cinci sute de persoanea ajuns de vreo 180 de persoane. BARBATEI era jurist.Asa ca pe noi nu poate sa ne ia nimeni peste picior !!!!Am facut si noi ce am putut si nu avem nici un merit.

lacrima said...

Daca Ioan Bunaciu care i-a fost mentor fr Daniel Brinzai, are un fiu, pe Otniel, pai atunci, trebuie sa-l felicite.

Spun multi ca voturile au fost ca si la alegerile parlamnetare...
Cind Iosif Ton a scris in cartea aceea a lui, ca sotia de pastor se intilnea cu Domnul, ca si cu un iubit, se sarutau si se imbratisau
(unde s-a mai pomenit o asemnea blasfemie?) fr Daniel a fost de partea lui Iosif Ton;
care cerea ca fr Timotei Pop sa fie dat afara, ca el nu se poate inchina in aceeasi biserica cu fratele care i-a spus adevarul in fata.
Iosif Ton a vrut sa rupa biserica din Portland, unde avea si rude;care il sustineau;
pentru ca fr pastor "nu voia" sa ii tina partea.
Insa Domnul nu a ingadiut asta.
Mie imi cam este deja sila de manevrele acestor oameni; care nu detin maciuca...dar detin neadevarul, ca sa nu spun altfel.

Daniel Branzai said...

Frate Nicolae

Sunteti unul din putinii oameni cu care pot sa glumesc.Iarta-ma daca te-am suparat. Vorbeam doar de unele pericole care ne pasc pe amandoi. N-am suferit ca matale pentru credinta. Nu am intelepciunea practica pe care o ai. Ma silesc si eu, dar raul sta lipit de mine.
Daca recitesti spusele mele, vei vedea ca n-am spus ce cred altii ca am spus. Sunt lucruri pe care numai noi doi le stim si mai bine sa ramana asa. Ma refugiez in inima dumneatale mare. Te pastrez in amintrile mele cu sfinti.
Orice alta comunicare o putem face ca intre prieteni, direct (branzai@gmail.com).

Anonymous said...

da sunt 2 categorii.
una este cei care au avut influuienta si au jucat la 2 capete.
alta categorie si acestea sunt adevarati credincosi care au fost sinceri si care au suferit pentru adevar.trebuie sa ascultam de cuvntul domnului.si de aceia am suferit cei care sunt lasi nu7 o pot face.acar au suferit pentru adevar sunt eroii credinteii.!!

Nicolae Rădoi said...

O să scriem în curând despre excluderea membrilor Bisericii Baptiste din Caransebeş după arestarea noastră. E o poveste în sine, care va aduce la lumină multe lucruri.

MIHAI M said...

Am citit ce scrie frDANIEL BRINZEI despre FR AUREL POPESCU care a trecut la DOMNUL; in 2010 lun octombrie.Ca fratele a fost un bun slujitopr un anticomunist .FR AUREL POPESCU a facut echipa cu FR PAVEL NICULESCU. Si ne mai spune asa cum a facut echipa si fr L OLAH CU I TON. Numai ca fratele L OLAH era un naiv sin cer ca si FR MARCU NICHIFOR CA FR PIT POPOVICI . DOMNUL IOSIF TON juca in CEMPION LEAGUE cu VASILE TALPOS MARA CORNEL PAVEL BARBATEI IOAN STANCA ARSENE LUCACIU M HUSANU SI TUNEA GAVAGINA IRIMIA SI TUNEA IOACHIM.Despre fr AUREL POPESCU putem spune DUMNEZEU SAL ODIHNEASCA.

MIHAI CARANSEBES said...

In timpul cind FR L OLAH predica la caransebes comunitatea de timisoara si altii l-au trimis la tatal meu pe fr NICOLAE DRAGOMIR pastor la biserica din COMUNA bolvasnita ca sal lamureasca sa nu mai sustina acest grup de tineri din comitet tatal meu fiind membru in comitet.FR DRAGOMIR Ia spus fr MIHUT dumneavoastra sinteti un vechi pocait cu prestigiu. Acesti tineri nu fac bine ce facTatal meu ia spus frate eu sint satul sa privesc si sa nu fac nimic nu mai vreau ca PASTORII BAPTISI sa fie platiti de noi si ei sa slujeasca securitatea.Am luat si amenzi ca l-am adus pe fr L OLAH am fost chemat si la securitate .Am avut perchezitii la domiciliu dar nui nimic lucrarea DOMNULUI sa mearga si oamenii sa se pocaiasca.Tatal meu a fost cojocar de meserie.SI tot ce fac nu fac ca m-au derutat altii astea sint convingerile mele.FR NICOLAE DRGOMIR ia spus eu am venit sa va ajut fratele in felul lui era un om de treaba.Cind a venit conducerea uniunii baptiste la caransebes in frunte CU IOAN BUNACIU C MARA G BALEANU IOAN TRIF IOAN STANCA SI ALTII.IOAN STANCA care era din caransebes fiind prieten cu tatal meu din tinerete la chemat in curtea bisericii si ia spus ;Martine eu pe tine vreau sa te salvez.Pentru ca uniunea va face excluderi.Tatal meu ar fi trebuit sa spuna in fata uniunii baptiste ca ai pare rau si ca se dezice de fratii mai tineri.Si atuncei uniunea l-ar fi publicat in indrumatorul crestin ca si-a venit in fire .Tatal meu ia spus luiIOAN STANCA.IOANE salveazate pe tine ca tu esti omul nr 2 dupa TUNEA IOACHIM si amindoi slujiti dep cultelor dep al securitatii. Pe mine ma va salva DUMNEZEU fi sigur de asta ca eu l-am slujit din tinerete. UNIUNEA BAPTISTA a exclus atuncea Din cult pe FR NICOLAE RADOI PETRU COCIRTEU VIOREL VUC MIHUT MARTIN IOAN TELEAGA PETRU FRANT.Si marele jurist PAVEL BARBATEI a facut un nou registru de membrii si a glasuit Cinei de partea uninii baptiste sa vina sal scriem in noul registru.dintro biserica de patrusute cinzeci de oameni a facut-ola jumatate.Impreuna cu securitatea uniunea baptista a facut un nou comitet printre ei patru informatori din cati cunosc eu.Nu s-au scris pe listele lor .JURCHESCU PETRU SI SOTIA ARNAUT LUCA ARNAUT WERSAVIA DR. DE COR OLARU NICOLAE OLARU ICONIA MIHUT ANA MIHUT MIHAI MIHUT MARIOARA IOSIF FRANT CU SOTIA SURU NISTOR SURU MARIA COCIRTEU VERONA RADOI MARIOARA PETRIU AUREL PETRIU VOICHITA BUGARIN EVA MUNTEANU GHEORGHE OLARU MARIA PASULA ALEXANDRU PASULA MARIA MADINA ION MADINA MARIA BOATA PETRU BOATA MARIA SCHIOPU DUMITRU nevasta lui ION TELEAGA.IELA PETRU IELA MARIA.Unii dintre frati au trecut la domnul si de unii nu-mi mai adu aminte E mult de atuncea.La biserica daca mergeam aveam voie sa stam pe rindurile din spate sub balconul bisericii.DIn cind in cind venea cite un mesager gavagina irimia s-au baleanu g heorghe si ne spuneau ca;Daca mergem la comunitatea de timisoara si ne cerem iertare sa spunem ca ne pare rau vom fi primiti ca membrii in biserica. Nu am fost la ei sa ne cerem iertare .Dar securitatea cind nu mai stie ce planuri ai ce gindesti nui ai place .mai ales ca am cerut sa ne dea voie sa facem o biserica in cartierul BALTA SARATA.Securitatea a chemat pe pastorul bisericii de atunci si ia spus sa ne primeasca. ASA ca pe noi nea reabilitat securitatea fortind pe mara cornel si pavel barbatei sa ne primeasca.FII Lumii sant mai intelepti decat mara si barbatei.