Saturday, June 25, 2011

Trădătorii Cultului Baptist fac plângere penală împotriva eroilor credinţei -rubrică întreţinută de Ioan Târziu

Redăm mai jos copia plângerii penale a celor din conducerea Cultului Baptist din România înaintat în toamna anului 1978 organelor de miliţie împotriva credincioşilor (Petre Cocârţeu, Nicolae Rădoi, Gheorghe Munteanu, Viorel Vuc, etc.) din Biserica Baptistă din Caransebeş ce au fost aleşi în comitetul bisericii fără aprobarea primarului oraşului şi fără aprobarea partidului. Din pricina faptului că noul comitet al Bisericii Baptiste din Caransebeş a refuzat să coopereze cu autorităţile, ba mai mult, a criticat abuzurile acestora legate de exersarea dreptului la închinare, conducerea Cultului Baptist a trecut la represalii. În document, Conducerea Cultului Baptist cere organelor de miliţie să persecute pe nişte credincioşi care oragnizau Biserica locală şi se închinau după cerinţele Scripturii! Iată marea culpă pentru care trebuiau daţi afară din Biserică şi puşi în închisoare! Zilele următoare vom oferi o analiză a documentului pe care vi-l supunem atenţiei. Pagina trei este adăugată dintr-o copie ce are la sfârşit vizibile numele trădătorilor ce fac plângere împotriva eroilor credinţei.


5 comments:

Mihai said...

Pentru că tatăl meu împreună cu alţi frati din conducere au fost de acord să invite pe fratele Liviu Olah să predice, a primit amendă; Proces verbal Seria R. nr. 1872150, MIHUT MARTIN cojocar COOP. SEMENICUL CARANSEBES. Emisă la 19.08 1977 în jurul orelor 18. Acuzaţia? MIHUT MARTIN a constituit un grup de persoane ce exprimă concepţii de viaţa anarhice, straine principiilor de convieţuire socaliste, precum şi sprijinirea sub orice formă a unor astfel de grupuri sau altceva ca aceasta. Şi a fost amendat cu 2000 lei, bani pe care i-a plătit Aşa PLĂTEAI DACĂ DOREAI SĂ-L INVITI SĂ PREDICE PE FRATELE LIVIU OLAH.

Raul said...

As comenta din nou...dar oare ce? Nu ramii mut citind toate acestea?

Radu Oprea said...

Am citit de cateva ori acest docu-
ment.Se poate comenta cateva aspec-
te privind continutul lui.
Dar,de la bun inceput,ceea ce frapeaza este faptul ca MILITIA a
actionat in baza acestei declaratii
-ce putea sa faca ? la o asemenea
plangere.Si multi credeam ca a fost
un (inceput)de conflict intre orga-
nele comuniste totalitare si ate-
iste si un grup de credinciosi.Si
iata aflam ca in realitate era un
conflict intre conducerea unui cult
si conducerea unei biserici,care se
credea independenta,in contradictie
cu celalta parere,si anume ca era
subordonata.
Prin continutul plangerii,se intelege din primul moment ca se
face referire,practic la"acte de
huliganism" (strigate,imbranceli,
jigniri,miscari de grupuri,etc)si
toate in jurul amvonului,pe funda-
lul unor "cantece religiose"cantate
de o orchestra intocmita ad-hoc !
Ceea ce frapeaza si mai mult,este
faptul ca se pretinde ca acesti
"huligani",nu erau altii decat membri unui comitet ales de biseri-
ca.Indiferent decomplexitatea celor
intamplate,se pare ca s-a intrecut
masura prin aceasta plangere...era o disputa interna,intr-un cadru to-
tusi restrans,care nu afecta sub nici o forma linistea publica,din
orasul Caransebes.Unul din punctele
forte ale aceste plangeri,este fap-
tul ca se aminteste existenta unor "martori" precum si un numar destul
de mare de persoane,care s-au inscris pe un tabel (132).Se pune totusi
intrebarea,cati membrii avea biserica la momentul respectiv ?
cine a acceptat noul pastor,de la
Comunitate ! acestia 132 sau toata
biserica ? pentru ca noul pastor
emitea "pretentii",probabil in baza
unei "dorinte"...
In alta ordine de idei,pe langa
P.Cocarteu,N.Radoi,G.Munteanu,V.Vuc
,Prejban,mai erau si altii in comi-
tet ?unde erau ei ?
Oricum,aceasta plangere nu face
cinste imaginii unui cult,indife-
rent de iesirile chiar mai necontro
late ale unor frati care aveau o perceptie diferita privind "functionarea" unei biserici... "protestante".

Anonymous said...

Noi propovăduim un Hristos nerăstignit. Hristosul predicat de noi n-a fost scuipat, nici dezbrăcat, nici pălmuit, nici batjocorit.
Noi propovăduim un Hristos care n-a vrut să bea paharul.
Nici să-şi ducă crucea.
Un Hristos care n-a urcat Golgota.
Un Hristos care a căzut la înţelegere cu Pilat, şi cu Ana, şi cu Caiafa.
Un Hristos asistând la crucificarea lui Baraba, săracul…şi ăilalţi doi. Ce să le faci?…tâlhari.
Noi propovăduim un Hristos colaborator…chemat pe ascuns în Sinedriu, …să nu-L vadă ucenicii…nici Maria Magdalena…nici Lazăr. Chemat să se înţeleagă cum să fie bine pentru popor.
Cu Hristosul predicat de noi nu s-a jucat nimeni baba-oarba, nu L-au legat la ochi, nu L-au lovit rânjind: “prooroceşte, cine te-a lovit?”
Noi predicăm un Hristos de origine nobilă, nu un galileean. Despre Hristosul nostru nu poate nimeni spune:”cum ştie acesta carte fără să fi învăţat”. Hristosul nostru are diplomele în birou, în rame, pe pereţi.
Noi predicăm un Hristos care n-a fost dus legat de la Pilat la Irod, cu gloata talibană de preoţi şi de cărturari urlând în urma Lui.
Hristosul nostru s-a dus singur şi a răspuns la toate întrebările lui Irod. Chiar i-a promis noi întrevederi, regulate, pentru că răstignirea s-a anulat. Trebuiau doar rapoarte săptămânale. La început doar rapoarte, pentru ca mai târziu, Irod a cerut şi temperarea mesajelor:…ştii Isuse, Pilat e problema, vor veni romanii şi ne vor distruge cetatea. Sau ruşii. Gata cu iadul, păcatul, depravarea, căderea omului, predicaţi optimist, omenirea a intrat într-o era nouă, a comunismului triumfător. Ce har? Năluci. Muncă, tovarăşi.
La ieşirea de la Irod se auzeau pe dealul Capăţânii ultimele vaiete ale lui Baraba.
Noi predicăm un Hristos descurcăreţ, doar se ştie ce crud şi dispreţuitor este Irod. Ce să te pui rău cu el? Să se împrăştie toţi ucenicii? Nu mai bine colaborăm cu el si rămâne templul întreg?
Noi predicăm un Hristos nebiciuit şi nescuipat. Un Hristos onorabil, la costum şi cu diplomat. Chiar şi cu diplomaţie. În diplomat îşi ţine schiţele de predici. Predicile lui sunt pe puncte, bine argumentate, cine a zis ca n-a învăţat? Cu diplomaţia iese din toate încurcăturile. Un Hristos fricos, ziceti? Hristosului nostru i-a fost teamă de Gherla, Periprava, Aiud, Piteşti(brrrrr…), Târguşor, Târgu Ocna, Sighet? De ce spuneţi asta? Păi cine să predice evanghelia de la amvon dacă Hristosul nostru este la Gherla? Ce? Cum adică şi Pavel..în Filipi…miezul nopţii, …cântau…cei închişi ascultau. Cine? Drojdia societăţii…fără cor…fără orchestră…fără repetiţii, nene! Ce temniţă, Filipi? Altă cultură.
Noi predicăm un Hristos nerăstignit, un Hristos colaborator, un Hristos securist, un Hristos delator, un Hristos vânzător de fraţi . Un Hristos prieten cu Ana, tovarăş cu Caiafa, partener cu Irod şi simpatizant al lui Pilat. De fapt chiar prieten cu Cezarul.
Noi predicăm pe Iuda.

MIHAI said...

Libertate religioasa si contestare.in romania lui N Ceausescu.DORIN DOBRINCU. DIRECTORUL ARHIVELOR STATULUI.VEDETI CE SCRIE CA ALCR A FOST EXPULZAT DIN ROMANIA.