Friday, May 15, 2015

Dezbateri: Ce aduce folos Împărăției lui Hristos – Tăcerea sau Mărturia? (Rubrică întreținută de Ioan Târziu)

Nu de puține ori ni se oferă posibilitatea de a vedea cum exegeza defectuaosă efectuată de  autoritățile comuniste (și oare se putea altfel?) ce au cerut credincioșilor baptiști să nu critice guvernul și pe colaboratorii acestuia deoarece numai așa dau dovadă de caracter creștin, a dat rezultate și continuă să urmărească modul de gândire al unor foarte bine intenționați creștini. O mostră în dialogul de mai jos pe marginea articolului

Credinciosii Radoi Nicolae, Cocirteu Petru, Juhas Emeric 

Vouă mă adresez cu o simplă întrebare: Aşa s-a răzbunat Isus pe cei care l-au bătut, răstignit? Voi, vă consideraţi urmaşii lui Cristos. De ce? Pe ce criterii? Sunteţi plini de iertare, milă, dragoste faţă de cei despre care spuneţi că v-au făcut rău? Aruncaţi oprobriu public pe Ţon, dar voi ce aţi făcut în epoca comunistă? El a făcut multe pentru credincioşii din România comunistă. Părinţii mei au avut biblii de la Ţon precum şi alte cărţi creştine. Ce a făcut el, rău sau bine, rămâne să evalueze Dumnezeu, doar EL. NU ESTE FRUMOS, ce faceţi pe blogurile voastre. În loc să propovăduiţi dragostea lui Dumnezeu, să fiţi lumini în lume, voi stârniţi gunoaie care împiedică oamenii să vină la Cristos Isus. SUNTEŢI PRICINI DE POTICNIRE. Mi-e ruşine de prietenii mei din virtual care mă întreabă ce fel de pocăiţi suntem, dacă blogurile noastre sunt pline de bârfe.

Chiar vă sunt ochii legaţi? Unde este iertarea, mila, dragostea faţă de vrăşmaşii voştri? Ce avalanşă de dispreţ aruncaţi pe Ţon, de parcă voi aţi fi sfinţi... Dacă ar fi ca Dumnezeu să vă ierte, cum iertaţi şi voi, ar fi dezastru pentru vieţile voastre.
Sper ca Dumnezeu să vă cerceteze şi să vă
ierte .

Ca dovadă că lucrurile se pot vedea și dintr-o altă erspectivă, mai sănătoasă, sunt comentariile următoare:

Unde sunt apărătorii lui Bărbătei, care le scaldă ca pe malul Mureșului de Jos gen: „Că vezi, că nu-i așa negru, că doar l-a apărat pe DECEBAL (alias Vădan Vasile), cînd cu procesul de la Simeria?!?
Dar cei care ziceau că am bătut cîmpii cînd cu Trifu, om blajin, că unde-l pui acolo stă?!?
Cine mai vrea acte de la CNSAS ca să creadă?
(barthimeu)

Recent intră în discuție un alt cititor care știe ce vorbește, fiind un martor al lucrurilor pe care le discută. Îi mulțumim pentru intervenție și precizări. Tăcerea, nu este dovadă de dragoste, așa cum vor să ne facă să credem detractorii noștri, ci este probabil tot atât de vinovată ca și participarea la fărădelege.  

Pentru: Elena marin-alexe....

Am citit cu atentie reproducerea scrisorii de mai sus trimise la Europa Libera, care descrie "pe cinstite" si cu amanunte istorice reale, cunoscute de noi Romanii din SUA. Fr. Radoi a fost si este un gigant al credintei in Dumnezeu, si extrem de sincer si cinstit--asa l-am cunoscut eu in 1978!

Nu observ vre-o "condamnare" aruncata asupra cuiva, ci numai o referinta in mod indirect reprodusa a dl. Iosif Ton de catre Barbatei. Eu lucrind in cimpul juridic American de peste 25 de ani, si acuzind in scris (in fata judecatorilor federali) oficiali in tribunale federale, observ din toate scrierile lui cinstite, ca nu e bun de loc a face "acuzatii"--asa cum tu te exprimi in scris. Sunt impresionat de faptul ca el si acum, dupa vre-o 35 de ani, scrie o istorie reala a faptelor intimplate la Caransebes in 1978!

Ca sa fiu inteles, eu personal am contactat - si acum cunosc personal - pe oficialii juridici care l-au condamnat la inchisoare pe verisorul meu, Petru Cocarteu, pe fr. Radoi si pe fr. Prejban... si inteleg intr-o oarecare masura (dar nicidecum ca si fr. Radoi care a trait durerile pe cont propriu in acea zi nefasta din 1978). Ce anume: ca autoritatile juridice, ele insele, au fost supuse unei invazii neasteptate din partea Securitatii, cu scopul de-ai intimida si demoraliza, dar ei mi-au spus ca s-au opus categoric la cererea insistenta a Securitatii odioase a dictatorului impuscat, de-a "umfla" sentinta de incarcerare a verisorului meu primar Cocarteu. Ei ma respecta mult pe mine, acum ei nestiind ca eu eram verisorul lui Petrica.

S-au oferit sa dea hainele negre jos si sa emigreze in tara mea "vitrega", dar nu am dat curs celor ce ei mi-au sugerat, si i-am indemnat sa stea pe loc si sa faca o diferenta vizibila in noul sistem democratic din justitia Romana. I-am vizitat din nou peste ceva ani, si am fost chiar impresionat de lucrul lor bine facut in campul stiintei jurisprudentei Anglo-Americane! I-am testat, si inca vorbeau cu mine in Engleza, si erau f. constienti de Constitutia noastra Americana! Imi place sa cred ca s-au "pocait" de trecutul lor, si ca le pare rau pt. ca n-au reusit mai bine sa reduca sentintele celor 3 de mai sus! Dar, eu am vazut cu ochii mei, locurile private unde ei au fost intimidati in miez de noapte. Mai tarziu, am vazut si poezile compuse cu un spirit crestin de unul din ei! Si de credinta in Dumnezeu care s-a instaurat in familia unuia din ei - care el mi-a spus ca nu a avut-o in timpul cat a fost in sistemul celor de la conducerea tarii.

In concluzie, eu ii dau nota zece fratelui Radoi, si spun aici, ca eu l-am cunoscut un frate de mare cinste si incredere care nu s-a sfiit sa plateasca din buzunarul lui personal ca sa sponsoreze distinsul "Cor de Copii" care calatorea prin biserici ca sa laude numele lui Hristos intr-un timp de mare persecutie religioasa despre care fr. Radoi nu se sfieste sa o descrie si acum cu claritate si mare atentie la cuvintele scrise. Sa nu mai aud pe cineva pe acest blog care-l incrimineaza direct sau indirect pe fr. Radoi de "acuzatii"...care nu exista in scrierile si reprezentarile lui detailate!
Anthony

Îi mulțumim lui Anthony pentru intervenția binevenită și pentru precizările efectuate cu privire la mărturia ce noi, persecutații de la Caransebeș, o depunem în fața instanței istoriei.

Și doamnei Elena Marin-Alexe îi dorim să treacă peste înțelegerea superficială ce a întreținut-o până recent și să accepte că împărăția lui Hristos este slujită nu când ascundem trădările falșilor frați, ci când spunem adevărul care poate ajuta și elibera. Suntem convinși de buna credință ce o are.

No comments: