Thursday, July 7, 2011

Interviul dat de fratele Vuc Viorel --- fratelui Daniel Mitrofan (din cartea Paşi, p. 550 - 558) Partea II

Nu stiu cum le-a încurcat Dumnezeu le-a încurcat minţile că nu am primit citaţia, eu n-am primit-o, cel puţin eu n-am primit-o de la ei. Duminică dimineaţa noi ne-am dus mai devreme, am făcut lucrarea, între timp, vreau să vă spun că aici iarăsi a fost o dispută, asa cu busculadă, fratele Găvăgină voia el să conducă lucrarea si să facă botezul, noi i-am spus că nu suntem de acord, ci vrem ca fratele care l-am desemnat noi, fratele Gavrilovici. Mă rog, el s-a dus în biroul pastoral si a luat haina de botez, roba, si a pus-o subsioară. Fratele Nicolae Rădoi i-a spus, Nu, tu nu ţii botezul! - unul alta, unul alta – ăsta i-o apucat haina de subsioară si i-a tras-o si i-o spus, acuma botezul îl facem noi.

Botezul l-a făcut fratele Gavrilovici. În tot timpul cât eram la amvon, miliţia, împreună cu comandantul miliţiei de atunci, Ciucurel parcă, nici nu stiu dacă mai trăieste, au trimis după noi să iesim afară, eu. Petrică Cocîrţeu si Lae Rădoi si eu, de fiecare dată le-am trimis răspunsul: după terminarea slujbei religioase. Sigur, ei s-au întărâtat atât de mult, că n-au putut bloca lucrarea, nu puteau să intre în biserică, vă daţi seama, s-au dus, si tot martori oculari au văzut, s-au dus la un bufet acolo, s-au îmbătat poliţistii toţi, ca să aibă curaj si la terminare au planificat să ne aresteze pe loc. Însă, totusi si-au dat seama că nu e bine în faţa publicului, că se alegeau cu împotrivire, mai stiu eu ce, si atunci s-au gândit ei să se ducă si să blocheze strada lui Nicolae Rădoi, si la capătul ăsta si la ăsta. Pentru că de regulă, ăsta era un om mai înstărit, el făcea mesele astea de dragoste, protocolare, la care eram invitaţi tot comitetul, inclusiv păstorul acesta, chiar si fratele Olah Liviu tot acolo o cinat în seara aceea, si noi ne adunam acolo si aveam părtăsie.

No comments: