Tuesday, November 26, 2013

Cei mari predică Evanghelia şi cei mici suferă pentru Evanghelie



După ce m-am trezit în libertate în America, şi am continuat să arăt interes pentru cei persecutaţi din pricina credinţei în România, am avut ocazia să mă întâlnesc cu predicatorii mai răsăriţi ce aveau privilegiul să predice Cuvântul Domnului la radio, fie că era vorba de posturile din Monte Carlo şi Quito, Ecuator, fie că era vorba de emisiunea religioasă de la postul atât de cunoscut şi ascultat al Europei Libere.

I-am întrebat cum se face că niciodată nu au intervenit pentru fraţii lor persecutaţi în România, având în vedere că aveau o platformă atât de elevată de unde se adresau mulţimilor, şi cu certitudine ar fi putut contribui la eliminarea multor abuzuri de putere? Mi-au răspuns fiecare, parcă fuseseră înţeleşi, că ei predică Evanghelia, nu fac politică!

Nu am fost conştient până atunci că a apăra pe cel lovit pe nedrept înseamnă a face politică şi că a face o astfel de politică este un lucru de condamnat! Probabil că au învăţat acest subterfugiu de la precursorii şi mentorii lor pe care i-am întâlnit cu toţii, ulterior, în cartea Paşi, dar în nici un caz de la apostolul Pavel ce i-a cerut lui Timotei să sufere împreună cu el pentru Evanghelie! Ce mai încoace şi încolo, concepţia lor era că cei mari sunt chemaţi să predice Evanghelia, iar cei mici să sufere pentru Evanghelie! Singurul necaz cu o astfel de concepţie era faptul că ei se considerau printre cei mari!

No comments: