Într-o
schiță intitulată „Blesteme divine” Barzilai
înșiră opt blesteme pe care le atribuie lui Dumnezeu. Al treilea blestem este
rostit și pus, chipurile, asupra femeii și al patrulea (tot atât de „justificat”
ca și cel anterior) asupra lui Adam. Problema este că nu citim nicăieri că
Dumnezeu a blestemat pe Adam și Eva, ci a rostit cuvântul blestem în legătură
cu pământul și șarpele. Cei doi (Adam și Eva) au suportat consecințe ale blestemului
sub care a fost plasat pământul odată cu deteriorarea prin păcat a creației, dar Dumnezeu nu a blestemat pe Adam și Eva.
Mai
mult, o citire atentă a relatării biblice referitoare la creație și cădere va
releva că în cazul binecuvântării verbul este la activ („i-a binecuvântat”), pe
când în cazul blestemării verbul este la pasiv („blestemat ești, blestemat este
pământul”), ceea ce arată că Dumnezeu stă în relație directă cu binecuvântarea (vine
de la El) și în relație indirectă cu blestemul (vine din acțiunile altora).
Chiar
când textul biblic arată că blestemul este acțiunea directă a lui Dumnezeu („voi
blestema pe cine te va blestema”) implicația
este că blestemul ce vine de la Dumnezeu este determinat de blestemul anterior
al omului ce blestemă pe aleșii lui Dumnezeu, altfel spus se opune
binecuvântării lui Dumnezeu. Ori opoziția față de binecuvântarea divină duce
implicit la asumarea blestemului.
Concluzia
este că atunci când pretindem că elaborăm teologie ar trebui să fim mai atenți.
Să nu susținem ceea ce Biblia nu susține. Dumnezeu nu a blestemat
nici pe Eva nici pe Adam. Ei au ajuns sub blestem datorită plasării lor deliberate în afara binecuvântării promise prin ascultare.
2 comments:
Barzilai isi face o teologie a lui proprie, asa doar ca sa-i iasa o predicuta buna in biserica
Bănuiesc că predica bună nu se face cu teologia proprie, ci cu observarea atentă a conținutului Scripturilor. Neglijența lui Barzilai în tratarea Scripturilor a fost evidentă în mai multe rânduri, dar se pare că nici pe el nu îl interesează doctrina corectă, nici pe cei din Asociația unde el este spiritul rector.
Doctrinele corecte sunt abandonate, nu doar de Barzilai, ci de mulți alți predicatori, în fața învățăturilor atractive ale misticismului carismatic.
Post a Comment