Sunday, January 13, 2013

Același oraș, aceași zi, același lucru, dar filosofii diferite

Șoferul de taxiu ce mă ducea la hotel părea întunecat. Mă întrebam dacă merită să vorbesc cu el sau nu. În cele din urmă am decis că va fi interesant să aud ce îmi răspunde așa că am întrebat:
„Lucrezi de mult pe taxiu?”
„De opt ani!”
„Îți place meseria asta?”
„O urăsc.”
„Ce e așa de rău cu ea?”
”Ore lungi, trafic mare, bani puțini, oameni zgârciți.”
Am înțeles ce îmi spunea, și nu știam cum și cât și dacă puteam să îl ajut cu ceva.
Mai târziu în ziua aceea am luat un nou taxiu. M-am gândit că nu e rău să încep o conversație și cu acel șofer, așa că am întrebat:
„Ești șofer de multă vreme?”
„De șase ani.”
„Îți place?”
„Foarte mult. Poți lucra când vrei, și dacă muncești ore multe poți face bani buni.”
„Ce altceva îți place cu privire la munca ce o faci?”
„Nu te plictisești niciodată.”
„Ce vrei să spui?”
„Uneori dai peste oameni interesanți - îți dai seama? - și parcă îi aștepți.”
„Dă-mi ceva exemple.”
„Ei bine, cealaltă zi o doamnă în capot și fără bagaj s-a urcat și mi-a spus: „Du-mă la aeroport!” Caraghios, nu e așa? Un bărbat cu trei valize și cu un pachet de bețe de golf s-a suit și a cerut să îl duc patru colțuri. Se muta, nu mergea în călătorie. Un alt bărbat s-a suit și mi-a spus: „Condu unde vrei până îți spun că vreau să merg acasă - deși nu aș mai vrea să mai merg acasă vreodată, dar o să mă simt mai bine după o vreme. N-am avut încotro și a trebuit să plec de lângă ea pentru câtva timp.”
Când am ajuns la destinație l-am plătit, i-am dat bacșiș mare și i-am mulțumit pentru că mi-a oferit două satisfacții, una - să îmi fie șofer, și a doua - să îmi fie partener de discuție, și nu orice discuție! L-am lăudat pentru că era persoana care putea găsi ceva interesant în munca lui zilnică.
Când a auzit ce îi spuneam, mi-a răspuns:
„Ei bine, eu am înțeles un lucru. Fiecare om trebuie să decidă dacă ziua îl va schimba pe el sau dacă el va schimba ziua.”
Apoi a adăugat ceva ce m-a intrigat și mai mult:
„Puține zile sunt făcute să ne încânte, de aceea este mai bine să le facem noi să ne încânte.”
La urma urmei, nu era o filosofie rea, cea care mi s-a oferit într-un taxiu. (Autor necunoscut)


No comments: