Pe ce lume și în ce
lume trăiesc penticostalii carismatici români? Probabil în lumea creată de
Iosif Țon pentru cei neîncercați la minte!
Iosif Țon și-a dat-o în petic de mai multă vreme (de când a abandonat doctrina protestantă a mântuirii prin credință și a adoptat un sistem teologic pelagian), dar mai există penticostali care îl privesc drăgăstos, deși scrierile lui sunt pline de erezie. Mai alaltăieri domnul Petre Lascău îi prezenta un articolul referitor la Catedrala Mântuirii Neamului, și credea că ne face un serviciu. De fapt articolul ce vrea să contracareze ereziile Bisericii Ortodoxe este el însuși plin de erezii. Iosif Țon vrea să ne asigure că prin ultimele lui studii teologice a descoperit, în sfârșit, condițiile necesare pentru mântuirea omului. Trei sunt în concepția lui aceste condiții ale mântuirii. aici
Şi
iată condiţiile puse de Dumnezeu pentru mântuirea noastră:
1.
Prima condiţie este formulată de Domnul Iisus Hristos: „Cine va crede şi se va
boteza va fi mântuit. Cine nu va crede va fi osândit“ (Marcu 16:16).
2.
A doua condiţie reiese din modul în care Iisus Însuşi îi explică Apostolului
Pavel procesul mântuirii. „Te trimit (la toţi oamenii) să le deschizi ochii, să
se întoarcă din întuneric la lumină, de sub puterea Satanei la Dumnezeu şi să
primească, prin credinţa în Mine, iertarea de păcate...“ (Faptele apostolilor
26:18).
3.
A treia condiţie este formulată în aceste cuvinte: „Căci harul (bunătatea) lui
Dumnezeu, care aduce mântuire pentru toţi oamenii, a fost arătat şi ne învaţă
să o rupem cu păgânătatea şi să trăim în veacul de acum cu cumpătare, dreptate
şi evlavie“ (Tit 2:11-12).
Este evident că
Iosif Țon nu vede că atât în versetul citat pentru prima condiție, cât și în
cel citat pentru a doua condiție se vorbește despre credință ca fiind acea realitatea
ce aduce mântuire și iertare! Iarăși, Iosif Țon nu realizează că versetul citat
în condiția a treia nu se referă la mântuire, ci la trăirea în sfințenie după
ce am fost mântuiți! Dar care sunt condițiile pe care le intuiește teologul
nostru convertit la carismatism? Nu ni se spune deschis, dar probabil că implicația
este că omul trebuie să creadă și să se boteze; trebuie să se întoarcă din
întuneric la lumină, trebuie să iasă de sub puterea celui rău și trebuie să își
schimbe viața, trăind în sfințenie (dacă număr corect condițiile, acestea sunt
mai numeroase decât trei!). Numai atunci când îndeplinește aceste condiții
individul poate pretinde mântuirea, lasă să se înțeleagă Iosif Țon din cele
scrise.
Dacă este vorba
de condiții, atunci trebuie să precizăm că condițiile sunt lucruri de care
depinde apariția unei realități. Dacă există condiții ale mântuirii, puse de
Dumnezeu, înseamnă că apariția mântuirii depinde de aceste condiții.
Acum, dacă citim Scripturile observăm că Dumnezeu are o singură cerință pentru mântuire, și aceasta este credința în Fiul Său pe care l-a trimis ca sacrificiu pentru păcatele oamenilor.
Ioan 1:12-13 arată că nașterea noastră din Dumnezeu depinde exclusiv de credință. Tuturor celor ce cred Dumnezeu le-a dat dreptul să se facă copii ai Săi.
Ioan 3:16 spune același lucru. Oricine crede în Fiul nu piere, ci are viață veșnică.
Ioan 5:24 arată iarăși același lucru, că celce crede în Fiul are viața veșnică!
În Ioan 6:47 Fiul lui Dumnezeu ne asigură: Adevărat, adevărat, vă spun, că cine crede în Mine, are viaţa veșnică. Nu spune nimic de cele trei condiții stufoase ale lui Iosif Țon!
Se pare că nici Apostolul Pavel nu a știut nimic de
condițiile lui Iosif Țon din moment ce în urma întrebării temnicerului: Ce să fac ca să fiu mântuit? îl asigură
prin cuvintele: Crede în Domnul Isus și
vei fi mântuit! A uitat și apostolul Pavel de cele trei condiții ale lui
Iosif Țon?
De fapt prin cele trei condiții pe care le pune, Iosif
Țon contrazice Ioan 20:30-31 și alte texte clare ale Scripturii. Dar probabil
că s-ar putea să ne răspundă că credința este necesară pentru mântuire, dar nu
este suficientă. Dacă însă Iosif Țon, convertitul la carismatism, aleargă la un
astfel de argument și ne spune că alături de credință mai trebuie să așezăm și
alte lucruri pentru a beneficia de mântuire, atunci îi amintim de Galateni 2:16
unde citim, credem destul de limpede:
Totuş, fiindcă ştim că omul nu este socotit
neprihănit, prin faptele Legii, ci numai
prin credinţa în Isus Hristos, am crezut şi noi în
Hristos Isus, ca să fim socotiţi neprihăniţi prin credinţa în Hristos, iar nu
prin faptele Legii; pentrucă nimeni nu va fi socotit neprihănit prin faptele
Legii.
În aserțiunile sale Iosif Țon vrea să ne arate că
credința nu este suficientă pentru mântuire, ci acesteia trebuie să îi adăugăm
botezul, întoarcerea și pocăința, trăirea în faptele bune, etc. Poziția lui nu
se deosebește cu nimic de a catolicilor și a ortodocșilor care susțin același
lucru, că credința, deși necesară, nu este suficientă pentru mântuire, ci
trebuie complementată cu fapte. În aceste caz Iosif Țon se plasează sub
anathema rostită de Pavel cu care condamnă pe toți ceice aduc o altă Evanghelie
(Galateni 1:6-12), așa cum era cazul celor din Galatia ce ajunseseră să creadă
că credința nu era suficientă pentru mântuire, ci trebuiau să îi adauge faptele
Legii!
Dacă ortodocșii
nu sunt justificați să susțină că pe lângă credință oamenii trebuie să mai facă
și alte lucruri cerute de Biserică pentru a fi mântuiți, nici Iosif Țon nu are
dreptul să adauge la credință lucrurile pe care el crede că sunt necesare
pentru a obține mântuirea! În încercarea sa de a combate ereziile Bisericii
oficiale ortodoxe, Iosif Țon se dovedește el însuși un eretic. Oare de ce îl promovează Petre Lascău?
1 comment:
Pe Iosif Ţon îl cunosc, dat tu cine eşti?
Îţi amintesc ceva aceate vorbe?
PS. BINE AR FI, CA FIECARE SĂ-ŞI VADĂ GUNOIUL DIN PROPRIUL OCHI şi să promoveze în virtual ca şi în viaţa de fiecare zi, doar DRAGOSTEA, care aşa cum spune Isus , este împlinirea legii.
Judecata este a Domnului!
Post a Comment