Mi-am intersectat traiectoria vieții cu fratele Viorel Clintoc după anul 1978, el ajungând păstorul Bisericii Baptiste din Caransebeș la scurtă vreme după arestarea și condamnarea noastră. Iată care sunt evaluările mele cu privire la acea perioadă.
După arestarea noastră autoritățile folosindu-se de cozile de topor ale comunității baptiste au „reorganizat” Biserica Baptistă din Caransebeș. Toți cei ce au refuzat cooperarea au fost excluși din Biserică (140 de membri). Toți cei ce au fost disciplinați înainte au fost readuși în Biserică. A fost impus un comitet nou în care mișunau informatorii (cinci din membrii noului comitet erau informatori ai Securității). La loc de cinste în Biserică au fost puși cei ce au semnat pâra penală împotriva noastră. Ieremia Gavagină a „pacificat” Biserica și apoi a plecat spre alte locuri unde era necesar. Avea la palmares câteva „pacificări” de biserici, adică acțiuni prin care a distrus spiritul efervenscent al credincioșilor ce voiau trezire spirituală, în locul acestui spirit a instalând duhul minciunii și al colaborării cu autoritățile. Iată realizările lui Ieremia Gavagină în bisericile pe care le-a „păstorit.” Așa a făcut cu Biserica Baptistă din Oravița de unde l-a eliminat samavolnic pe păstorul Pavel Gavrilovici, așa a făcut și la Caransebeș, unde a lăsat în urmă ruină...
După plecarea păstorului Gavagină, la cârma Bisericii Baptiste din Caransebeș a ajuns fratele Viorel Clintoc. El ne spune că nu a fost trimis acolo, ci a primit să slujească acolo deoarece acea Biserică avea nevoie de un păstor. Oare cine putea ajunge păstor într-o Biserică ce cu doar câteva luni înainte avusese loc o puternică mișcare de emancipare de sub controlul autorităților comuniste? Trebuie să fim naivi să credem că autoritățile au renunțat subit la numai câteva luni după conflictele menționate la pretenția lor de a controla acea Biserică. Vom ști cu adevărat care a fost realitatea dacă fratele Viorel Clintoc ar da o declarație completă cu privire la felul cum a ajuns păstor la Caransebeș. Înclinăm să credem că a fost promovat acolo de Uniunea Baptistă pentru că era un om blând și nu dădea semne că ar putea să se împotrivească cererilor venite de sus.
Spre cinstea lui, trebuie să spunem că fratele Viorel Clintoc a disciplinat pe unul din curvarii ce fuseseră promovați de autorități (Oprea Rusu, securist notoriu care a chinuit Biserica timp de 40 de ani), a vizitat familia mea când eram la închisoare și m-a vizitat și pe mine după ce am ieșit din închisoare; de asemenea, că a avut intenția să reintegreze în Biserică pe cei excluși, dar spre paguba lui trebuie să spunem că imediat ce a dat de opoziție din partea colaboratorilor Securității, a renunțat la această idee. Intenția fratelui Viorel Clintoc a fost exprimată în casa lui Oprea Nicolae, fratele lui Oprea Rusu – securistul și preacurvarul menționat mai sus, dar de îndată ce și-a spus intenția a fost ameninațat și fratele Viorel a lăsat-o baltă. Cei excluși veneau la serviciile Bisericii, dar nu fuseseră primiți oficial înapoi, de aceea ei se gândeau să deschidă o altă Biserică. Drept ar fi fost ca fratele Viorel Clintoc să spună răspicat că el nu este de acord cu ceea ce făcuseră înaintea lui Mara și Bărbătei și Gavagină și să primească înapoi pe cei excluși samavolnic. Drept ar fi fost ca fratele Viorel Clintoc să își dea demisia dacă nu era lăsat să facă ceea ce este în conformitate cu Biblia, dar el nu a procedat așa. Fratele Clintoc s-a temut mai mult de oameni decât de Dumnezeu și de aceea a făcut pe placul autorităților. Această scădere s-a văzut de mai multe ori în viața și activitatea fratelul Viorel Clintoc, el fiind mai repede gata să facă pe placul oamenilor, decât să acționeze principial.
Au trecut anii și am ajuns amândoi în America. Fratele Viorel Clintoc știe că noi am fost condamnați la închisoare și datorită declarației lui Iosif Țon ce ne-a acuzat că noi am acționat împotriva legilor țării când nu am permis autorităților să se amestece în problemele interne ale Bisericii. Deși știe acest lucru, el a manifestat loialitate față de Iosif Țon și continuă să îl susțină pe acesta în ciuda dovezilor tot mai mari ce vin să confirme acuzația noastră că Iosif Țon a trădat pe frații săi fiind în slujba Securității române.
Aceasta este nelămurirea ce o avem în cazul fratelui Clintoc. Din moment ce s-a dovedit că Iosif Țon lucra pe placul autorităților încă din anul 1978, din moment ce s-a dovedit că a venit în America nu expulzat, așa cum a pretins mulți ani, ci a venit de bună voie, el cerând să îi fie dat pașaportul, din momnet ce au apărut dovezi compromițătoare ale colaborării lui Iosif Țon cu Securitatea și a misiunii pe care aceasta i-a trasat-o să o înfăptuiască în Apus, din moment ce Iosif Țon a ajuns să subscrie la doctrine eretice promovate de poli-ereticii străjeri (neagă suficiența jertfei Domnului Isus în mântuire, neagă revelația finală a lui Dumnezeu în Fiul, spune că toate bolile sunt cauzate de duhuri rele, etc.), ne întrebăm, de ce continuă fratele Viorel Clintoc să îl susțină? Ce interese îl leagă pe păstorul Viorel Clintoc de trădătorul și ereticul Iosif Țon? A fost un lucru stupefiant să vezi că majoritatea păstorilor Asociației Baptiste din America l-au condamnat pe Iosif Țon pentru abaterile sale de la doctrina sănătoasă și de la principiile biblice ce au fost urmate de baptiști de secole, și să constați că fratele Viorel Clintoc și alți câțiva păstorași, toți îndatorați lui Iosif Țon, au sfidat Asociația și au continuat să ofere spațiu la amvon unuia care a scuipat pe frații săi și a trădat doctrina sănătoasă! Ce îl determină pe fratele Viorel Clintoc să susțină pe unul care a trădat de atâtea ori pe frații săi și continuă să îi trădeze? I-am pus personal această întrebare și mi-a spus că el nu îl susține pe Iosif Țon, ci dimpotrivă, condamnă poziția lui! Vorbele sună frumos... Deocamdată, ca să îmi arate cât de adevărată era afirmația lui, fratele Clintoc l-a invitat recent pe Iosif Țon să predice în Biserica păstorită de el! Înclinăm tot mai mult să credem că fratele Clintoc este lipsit de acea verticalitate ce trebuie să îi caracterizeze pe oamenii lui Dumnezeu, că este o trestie bătută de vânturi care se pleacă în direcția care convine mai mult.
Dacă fratele Viorel Clintoc nu este de acord cu Iosif Țon trebuie să dovedească la fel ca alți păstori care au luat atitudine față de rătăcirile acestuia cum sunt următorii: Paul Negruț, Marius Cruceru, Radu Gheorghiță, Daniel Chiu, Ioan Brisc, Corneliu Țica, Daniel Branzai, Liviu Țiplea, Cornel Turcu, Octavian Doboș, Paul Dan, Aurel Mateescu, Florin Filip, etc. etc. Un credincios ce vrea să placă Domnului își va asuma responsabilitate pentru ceea ce a constatat că a greșit, și își va rectifica poziția în mod public, așa cum în public a făcut greșelile care au fost evidențiate de alții.
În concluzie, fratele Viorel Clintoc, ca păstor al Bisericii Baptiste din Caransebeș, nu a avut curajul să facă ce era drept, și a continuat să fie lipsit de principialitate și după ce a ajuns în America. Oare când va avea curajul să se desprindă din cursa numită frica de oameni și facă ce este drept înaintea Domnului?
1 comment:
Frate Nicolae,
Se pot adăuga la listă și alte realizări ale păstorului Viorel Clintoc pe care le știe toată America.
Cu câțiva ani în urmă comunitatea baptistă din Phoenix, Arizona a trecut prin probleme destul de grave. Acolo erau două biserici baptiste între care exista un fel de concurență. Cei nemulțumiți treceau de multe ori dintr-o parte în alta și luptau de multe ori cu arme firești pentru a-și atinge scopurile. S-a ajuns la un moment dat că unul din cei nemulțumiți a trecut membru de la Biseica 2 la Biserica 1 și a amenințat că dă în judecată Biserica 2 dacă nu i se dă satisfacție în ceea ce cerea (era vorba de bani, profit). Încurajat de situația survenită, păstorul primei biserici a început să facă presiuni mari asupra Bisericii 2 ca aceasta să se desființeze și toți membrii ei să își transfere membralitatea la Biserica 1, ceeace membrii Bisericii 2 nu au consimțit. Ei aveau o proprietate plătită și câteva sute de mii de dolari în bancă (acești bani îi doreau cel ce amenința cu judecata și păstorul Bisericii 1). Credincioșii din Biserica 2 voiau să își aducă un păstor din România. Biserica 1 a început o campanie de denigrare a celor ce erau chemați ca păstori de Biserica 2 și a continuat să preseze și să se folosească de amenințarea cu darea în judecată (de către cel nemulțumit) ca să își atingă scopurile. Au fost chemați reprezentanții Asociației Baptiste Române din SUA să medieze în situația conflictuală creată și să aducă o rezolvare. Principalul reprezentant al comisiei sosite la fața locului a fost păstorul Viorel Clintoc din Ohio. Acesta, ca să placă celor ce păreau că au vântul în pupa (atât el cât și păstorul Bisericii 1 erau în conducerea Asociației Bisericilor Baptiste Române din America), a pus presiune pe Biserica 2 să se desfințeze și să accepte unirea cu prima Biserică, deși a putut vedea clar că membrii Bisericii 2 nu voiau acest lucru. Nu a condamnat acțiunile de calomniere a păstorilor chemați de Biserica 2, și în loc să disciplineze imediat pe acel credincios ce amenința cu judecata o biserică a Domnului, fratele Clintoc a lucrat după indicațiile aceluia care spunea că își retrage acțiunea judecătorească dacă Biserica 2 se desființează și membrii acesteia vin la Biserica 1! Astfel, păstorul Viorel Clintoc a dat dreptate unui șantajor și a acționat pe placul acestuia (și pe placul păstorului coleg ce voia cu rapacitate membrii și fondurile celeilalte biserici) forțând Biserica 2 să ia o decizie pe care aceasta nu o voia!
Ce a dovedit în acea ocazie fratele Viorel Clintoc?
1. A dovedit că ignoră Scripturile sau pur și simplu nu îi pasă de cerințele Scripturii. Faptul că un credincios acționa în judecată pe frații săi era în contradicție cu ceea ce recomandă Scriptura. Biblia condamnă pe cei ce dau în judecată pe frații lor! Pastorul Viorel Clintoc a refuzat să disciplineze pe acel individ care încălca principiile Cuvântului și i-a dat satisfacție în ceeace pretindea.
2. A dovedit că prieteniile sale cu unii credincioși (în speță cu păstorul Bisericii 1) sunt mai importante ca principiile biblice. În loc să îl mustre pe acel păstor pentru ambițiile sale ce le voia atinse cu mijloace firești, el a condamnat pe păstorii ce erau chemați să slujească în Biserica 2.
3. A dovedit că nu îi pasă de voia membrilor unei Biserici. El a acționat împotriva dorinței membrilor Bisericii 2. Biblia declară că bisericile Domnului sunt autonome și ele hotărăsc în problemele ce le au. De asemenea, Biblia condamnă orice acțiune făcută prin constrângere și cu ajutorul amenințărilor. Păstorul Viorel Clintoc a îndemnat la o unire și a aprobat o unire făcută cu forța și sub amenințare, pentru că voia să placă oamenilor.
4. Nici acum, când buboaiele erup la Phoenix, păstorul Viorel Clintoc nu intreprinde nimic pentru a remedia răul care s-a făcut acolo. Acum, că Biserica „unită” este în probleme insolvabile, lucrul acesta nu mai contează pentru păstorul Clintoc. El este unul din autorii morali ai dezastrului de la Phoenix.
Post a Comment