Saturday, March 2, 2013

De vorbă cu un dezorientat


Mai zilele trecute un cititor al unui articol mai vechi (aici) s-a gândit să ne învrednicească oferindu-ne comentariu cu intenția să corecteze conținutul articolului menționat. (aici) Este imposibil, citind comentariul, să nu te întrebi: Omul acesta, pe ce lume trăiește? Mai are oare capacitatea să raționeze cât de cât obiectiv, și este gata să privească la dovezile ce le oferă istoria, mărturiile contemporane și mai ales lectura celor două cărți aduse în discuție, Biblia și Coranul? Nici nu știi de unde să începi conversația cu un astfel de comentator care dovedește peste tot cea mai mare confuzie, dacă nu este reavoință. O să începem cu primul paragraf al comentariului domnului Munteanu Marius:
                Ce expui dumneata aici e o alterare grosolana a evidentelor. Biblia nu e un izvor, e un compendiu selectiv   inspirat din diverse lucrari mai vechi mai mult sau mai putin crestine, si cu autori diferiti. Principiile și preceptele de care pomenesti, uneori sunt si imorale (Exod 21:7, Deuteronom 22:28-29,2   Ioan 1:10,proverbe 22:15). Daca oamenii s-ar ghida dupa acestea ar fi si mai mare nenorocire. Sigur ca  exemplele negative sunt mai putine la numar decat cele constructive, morale si drepte dar nu trebuie sa fii fatarnic, sa le evidentiezi exclusiv pe cele care iti convin, si sa      inventezi raspunsuri false celorlalte, deformand realiatea. Slavim, slavim, dar nu orbeste!

Domnule Munteanu, Biblia este scrierea care a adus în ființă creștinismul, de aceea Biblia nu poate fi un  compendiu selectiv inspirat din diverse lucrari mai vechi mai mult sau mai putin crestine – după cum eronat susțineți. Când Moise scria primele cinci cărți ale Bibliei pe la 1500 î. C. nu existau creștini și nici scrieri creștine! Când profeții Vechiului Testament ne-au oferit în scris revelația ce au primit-o nu existau creștini și nici scrieri creștine! Trei sferturi din textul Bibliei a fost scris înainte de naștera lui Christos, de aceea Vechiul Testament nu poate fi suspicionat că ar fi fost influențat de scrieri creștine! Celălalt sfert conține scrierile Noului Testament, care sunt de fapt învățăturile lui Iisus pe baza cărora a început creștinismul. Din moment ce învățătura Noului Testament a dat naștere creștinismului, Noul Testament nu putea fi inspirat din diverse lucrari mai vechi mai mult sau mai putin crestine! Ce ar fi să vă treziți la realitate și să recunoașteți că habar nu aveți de conținutul Bibliei, că nu ați citit-o și că ceea ce știți despre Biblie este prin intermediul lucrurilor pe care alții le-au afirmat despre Scriptură. Când Domnul Iisus o instruit pe ucenicii Săi și le-a încredințat învățătura Sa, nu existau încă creștini. Ucenicii au pus în scris învățătura Domnului Iisus, ceea ce a dus la răspândirea credinței în Isus Christos, care ulterior a fost desemnată ca și credință creștină. Cu asta ne-ați demonstrat câtă cunoaștere corectă despre Sfintele Scripturi aveți! Și vă numiți ortodox? Să fim serioși! Dreapta credință vă este străină de-a binelea!

Nici în celelalte referiri la Scripturi pe care le faceți în paragraf nu sunteți mai norocos. Probabil le-ați cules din vreun comentariu tendențios și răutăcios la adresa Bibliei, lucru destul de frecvent în vremea noastră când oamenii nu mai pot suferi învățătura sănătoasă a Scripurilor. Poate totuși, vă veți milostivi de noi și ne veți arăta în textele invocate care sunt principiile imorale de care acuzați Scripturile. Până una alta, vă vom oferi noi textele invocate și le vom arăta conținutul. În primul rând Exod 21:7 unde vom reda tot paragraful pentru a fi înțeles, și nu pervertit (versetele 7-11).
         Dacă un om îşi va vinde fata ca roabă, ea să nu iasă cum ies robii. Dacă nu va plăcea stăpînului ei, care o luase de nevastă, el să-i înlesnească răscumpărarea; dar nu va avea dreptul s'o vîndă unor străini, dacă nu-şi va ţinea cuvîntul. Dacă o dă de nevastă fiului său, să se poarte cu ea după dreptul fiicelor. Dacă-i va lua o altă nevastă, nu va scădea nimic pentru cea dintîi din hrană, din îmbrăcăminte, şi din dreptul ei de soţie. Dacă nu-i face aceste trei lucruri, ea va putea ieşi, fără nicio despăgubire, fără să dea bani.

Unde este imoralitatea de care vorbiți în acest text? În fața practicii curente a societății în care unii oameni își vindeau fiicele ca roabe, Dumnezeu intervine în poporul său și reglementează prin lege o astfel de tranzacție. ”Vinderea” nu este altceva decât luarea în căsătorie a fetei. Cel ce o cumpăra nu putea să o vândă, nici nu putea să o trateze mai prejos decât pe celelalte neveste, dacă avea mai multe. În loc să detectați imoralitate, ar trebuie să detectați dreptatea pe care Dumnezeu o face unor astfel de fete, ca să fie tratate cu demnitate și să li se respecte drepturile!

Deuteronom 22:28-29
        Dacă un om întîlneşte o fată fecioară nelogodită, o apucă cu sila şi se culcă cu ea, şi se întîmplă să fie prinşi, omul care s'a culcat cu ea să dea tatălui fetei cincizeci de sicli de argint; şi, pentrucă a necinstit-o, s'o ia de nevastă, şi nu va putea s'o gonească, toată viaţa lui.

Și în această prevedere a Legii Dumnezeu protejează pe fata care putea să cadă victimă unui bărbat. Dacă acesta a necinstit-o, trebuie să plătească o amendă foarte mare (50 de sicli de argint erau cam $50 000!) și, din moment ce fata ar fi avut greutate să se mai căsătorească cu oun alt bărbat, cel vinovat trebuia să o ia de nevastă, să îi asigure un viitor în societate! Mai mult, dacă un bărbat avea dreptul să divorțeze de o nevastă luată în condiții normale, pe cea luată în urma violului nu avea dreptul să o repudieze! Iată felul în care Dumnezeu protejează pe cei vulnerabili din societatea aceea! Nu înțelgeți nimic din intenția prevederilor Legii, sau probabil că ați înghițit critica răuvoitorilor fără să mai verificați textul în sine!          

Ioan 1:10 El era în lume, şi lumea a fost făcută prin El, dar lumea nu L-a cunoscut. Chiar că nu înțeleg ce e problematic cu acest text? În fine, ultimul:

Proverbe 22:15 Nebunia este lipită de inima copilului, dar nuiaua certării o va deslipi de el.
Implicația este că de la naștere copiii au inclinații păcătoase și rele, dar prin disciplină aceste înclinații pot fi eliminate. Domnule Munteanu, sunteți împotriva disciplinei copiilor? Nu este de mirare că unii care au adoptat fără rezerve preceptele pedagogiei mai noi au crescut monștri, copii care fac rușine familiei lor și societății. Familiile ce aplică acest precept al Scripturii în educația copiilor lor au rezultate excelente! Și copiii disciplinați au capacitatea de a gândi corect! Se vede că nu ați fost disciplinat!

No comments: