Friday, January 15, 2016

Declarația mea semnată de ofițerul de Securitate

După ce am format Comitetul de Apărare a Libertății Religioase și de Conștiință am fost chemat la Securitate și am fost anchetat timp de patru zile (12-16 mai, 1978). Mi s-a cerut să dau o declarație cu privire la toți cei ce făceau parte din Comitet și cu privire la înființarea acestuia și a activităților acestuia, cu privire la cine scotea afară materialele Comitetului.

Am refuzat să dau declarații despre prietenii mei. Le-am spus numai ceea ce mă privea pe mine în relație cu Comitetul.

Seminaristul pentru care Comitetul a luptat să fie reprimit la Seminarul Baptist de unde fusese exmatirculat era Filip Dincă.

Ofițerul mi-a înregistrat cele spuse și a semnat el ceea ce a bătut la mașina de scris. Dezacordurile îi aparțin.

Ofițerii de Securitate au cunoscut încă de atunci că nu eram dispus să le dau informațiile pe care ei le cereau și eram gata să mor mai bine decât să divulg secretele activității noastre.



No comments: