După ce Chuck Smith a
început să predice sistematic Scripturile, biserica sa s-a văzut confruntată cu
un fenomen ce a adus conflicte în sânul ei. Printre cei ce veneau să asculte
Cuvântul vieții erau și tinerii numiți hippies. Se știa că aceștia aparțineau
generației „pacifiste” ce înfăptuise revoluția sexuală în America și Europa de
Vest, și prin urmare aveau un mod de viață nu doar parazitar, ci și imoral.
Când hippies au invadat spațiul sacru al Bisericii Calvary Chapel, venind în
grupuri mari, nespălați și nepieptănați, unii diaconi au protestat și au cerut
ca aceștia să nu mai fie primiți în sanctuar.
Hippies apăreau în
biserică la mijlocul serviciilor religioase,se așezau pe jos în sanctuar,
purtau haine rupte, erau gălăgioși, fără să dea prea mare atenție ritualului
consacrat, etc. Conflictele nu au întârziat să apară. Diaconii s-au inflamat și
au trecut la atac. Au cerut păstorului să ia măsuri cari să elimine prezența
hippie-lor în biserică. Vameșii și curvele nu aveau ce căuta în compania fariseilor
migrați din iudaism în creștinism.
Chuck Smith nu a cedat presiunii diaconilor
bolnavi de fariseism, ci a cerut tuturor membrilor să îi înconjoare cu
dragostea lui Hristos și să uite de lucrurile ce lăsau de dorit în
comportamentul hippie-lor ce veneau să asculte Cuvântul. Așa se face că mulți
hippies au fost câștigați pentru credință la Calvary Chapel.
Predicatorii ar trebui să
știe că biserica nu este un bastion al unei categorii sociale emancipate, ci
este locul unde se întâlnesc cei vindecați de Hristos cu cei ce au nevoie de
vindecare. În Biserica reală a lui Hristos accentul se pune pe milă, și nu pe
jertfe. Hristos a venit să caute și să mântuiască ce era pierdut. Cerul se
bucură nu de neprihăniți, ci de păcătosul ce se pocăiește. Dumnezeu ignoră pe
cei 99 de practicanți ai religiei auto-neprihănirii și apreciază pe acel
păcătos singur ce stă departe și se bate cu pumnul în piept, recunoscându-și
nevrednicia.
Evanghelia este
propovăduită săracilor, vameșilor și curvelor. Aceștia, prin puterea
transformatoare a Cuvântului devin membrii societății răscumpărate a lui
Dumnezeu. Calvary Chapels au fost la începutul existenței lor exemple elocvente
în această privință, datorită atitudinii duhovnicești a lui Chuck Smith ce nu s-a lăsat antrenat de fariseismul epocii sale. Orientarea predilectă spre păcătoșii notorii dispuși să se pocăiască a fost un alt aspect al lucrării lui Chuck Smith devenit partea a moștenirii reale lăsate în urma sa.
No comments:
Post a Comment