Tuesday, July 19, 2016

În dialog cu pastorul Belciu Busuioc (II)

Pastorul Busuioc este alertat că urmează să îmi public memoriile legate de Caransebeș 1978 și dorește să se asigure că nu dau în vileag numele celor ce au jucat un rol nefast în toată istoria persecuțiilor Biserciii Baptiste din Caransebeș între anii 1977-1982.

El însuși mi-a scris ceva despre acele evenimnte, în care promovează idea că toată persecuția s-a datorat unui singur individ, membru al Bisericii, membru în comitetul Bisericii până în februarie 1978, agent de Securitate, pion al vânduților de la Comunitatea Baptistă din Timișoara și Uniunea Baptistă de la București etc.

Pastorul Busuioc îl identifică pe acel individ ca „fratele X”, și nu are curajul să îi spună pe nume. Deh, ar putea supăra anumite rudenii ale vândutului. În rest? Pastorul Busuioc nu vede la conducerea Comunității de Timișoara și la conducerea Uniunii din București decât oameni admirabili, onești, cinstiți, bine intenționați, care au avut un singur cusur: au fost informați greșit de „fratele X”. Și cu informația greșită au venit la Caransebeș să îndrepte lucrurile… Atât!

Chiar și Iosif Țon este prezentat ca unul care a susținut lupta Comitetului Bisericii Baptiste din Caransebeș ales în februarie 1978 (Comitet ce refuza prezența împuternicitului la ședințele sale și respingea amestecul autorităților în deciziile Bisericii). Astfel, pastorul Belciu Busuioc pretinde că Iosif Țon ar fi susținut că „Biserica a ales comitetul și numai Biserica îi poate demite!” implicația fiind că cei de la Timișoara și București nu pot schimba Comitetul Bisericii, nu pot anula o decizie luată de Biserică! Ori Iosif Țon venise în seara aceea la Caransebeș tocmai pentru a schimba hotărârea Bisericii care reconfirmase comitetul! Și de ce Adunarea Generală a reconfirmat comitetul? Pentru a arăta celor de la Timișoarea și București că Biserica ce i-a ales în februarie 1978 nu vrea să accepte cererea samavolnică a conducerii Comunității de la Timișoara să schimbe comitetul Bisericii!

Ca să încurce lucrurile, pastorul Busuioc mai pretinde că la Adunarea Generală a Bisericii Baptiste din Caransebeș din iulie 1978 Biserica a decis, ca să împace pe cei de la Comunitatea Baptistă din Timișoara ce cereau acest lucru, să dea pozițiile de secretar, casier și diacon la trei bătrâni din vechiul comitet, compromiși de ani de zile! Aceștia ar fi fost forul care să ne reprezinte Biserica. Așa că atunci când pastorul Belciu Busuioc spune că Iosif Țon a pretins ca hotărârea Bisericii să fie respectată, nimeni nu știe la ce s-a referit: La comitetul fantomă, care nu a fost ales niciodată, ci numai în imaginația pastorului Busuioc? Sau la comitetul real al Bisericii, ales în februarie 1978 și reconfirmat în acea ședință, deoarece Biserica nu a vrut să facă pe placul Comunității să dea jos un Comitet ales statutar? Confuzia și echivocul au fost unelte apreciate la cei care au slujit Securității. Puteau astfel să evite responsabilitatea pentru ceea ce au spus!   

Noi i-am trimis pastorului Busuioc un fragment ce redă o discuție de la Los Angeles din 1994 la care au fost prezenți printre alții pastorul Liviu Țiplea, pastorul Belciu Busuioc, pastorul Iosif Țon și subsemnatul. Acolo, în acea discuție, pastorul Busuioc a spus răspicat că el l-a admonestat pe Iosif Țon cu cuvintele: „Biserica i-a ales și numai Biserica îi poate da jos,” ceea ce însemană că a stat împotriva dorinței lui Iosif Țon de a înlătura comitetul ales al Bisericii. Realitatea este că acum pastorul Busuioc încearcă să îl scoată basma curată pe Iosif Țon și pe ceilalți trădători ai fraților ce au acționat împotriva Bisericii. Nu găsim decât o explicație: Pastorul Busuioc a avut un rol în cele ce s-au întâmplat la Caransebeș în octombrie 1978 și în cele ce au transpirat după venirea lui la Caransebeș ca pastor la începutul anilor 1980.

În ce privește evenimentele din octombrie 1978 când noi am fost arestați și încarcerați, pastorul Busuioc a decis că era mai bine să se țină la distanță, deși noi îl alesesem ca pastor, fiind convinși că va sta pe poziție pentru adevăr și dreptate. Ce s-a întâmplat cu pastorul Busuioc după acea Adunare Generală a Bisericii din iulie 1978 putem doar bănui. Cert este că ulterior a refuzat să se mai implice în lucrarea Bisericii și a stat în tăcere când am fost arestați și încarcerați. Nu și-a ridicat vocea să condamne nedreptatea și trădarea de care am avut parte prin reprezentanții baptiștilor de la Timișoara și București. De asemenea, nu a luat atitudine nici față de scrisoarea prin care Iosif Țon din noiembrie 1978 ne-a calomniat.

Devenit pastor al Bisericii Baptiste din Caransebeș prin 1981 sau 1982, a colaborat cu oamenii care ne-au trimis la închisoare, a exclus din Biserică pe cei care au încercat să fugă în Apus și a condamnat pe cei care doreau să părăsească țara. Interesant că atunci când el a plecat din țară, pentru sine a pretins că are călăuzire din partea lui Dumnezeu, să plece de la o Biserică de sute de membri la una mică în Australia. Tot în decada anilor 1980 a fost promovat ca Vicepreședinte al Cultului Baptist din România și a început să facă o serie de călătorii în Vest. Acolo spunea că creștinii din România se bucură de libertăți, iar cînd se întorcea în România spunea cât de rea este societatea Apusului. Toate acestea sunt dovezi ale colaborării sale cu Securitatea. Dacă nu este adevărat îl rugăm să dea o declarație prin care să spună că nu a semnat un angajament de colaborarea cu autoritățile, că nu a dat declarații Securității, că nu s-a dus săptămânal așa cum făceau păstorii lipsiți de integritate (luni dimineața mai ales) la sediul Securității sau al miliției să dea rapoarte despre activitățile Bisericii. Îi vom publica declarația pe blog.

Până atunci, îi cerem să ne dea voie să nu îl credem pe el, ci pe cei peste 300 de membri care au fost prezenți și neagă faptul că cei trei bătrâni trădători ar fi fost reinstaurați în Comitetul Bisericii. Dacă cei trei ar fi fost restaurați în funcțiile de conducere ale Bisericii ca și for reprezentativ al Bisericii în relațiile cu Comunitatea și Uniunea, cum se face că între 13-15 octombrie 1978 nu au fost ei cei ce au reprezentat Biserica interacționând cu vânduții Cultului veniți să ne destituie, ci noi, comitetul ales în februarie 1978?

Probabil că ceea ce are în minte pastorul Busuioc este faptul că imediat după arestarea noastră și eliminarea din membralitate a celor ce au refuzat să adereze la reorganizarea Bisericii, pastorul Ieremia Gavagină a preluat conducerea Bisercii Baptiste din Caransebeș și a instalat la cârma bisericii pe cei trei compromiși de care vorbește pastorul Busuioc.

Iarăși, pretenția lui ca noi să nu publicăm nume (și să nu arătăm faptele trădătoare ale celor ce, deși pretindeau că ne reprezintă drepturile în fața autorităților, de fapt au persecutat pe credincioșii din România sub Ceaușescu), sub motiv că aceasta ar fi vorbire de rău, este ridicolă. El insistă să spună că Richard Wurmbrandt nu a expus pe nici un trădător de frați, și că la fel trebuie să o facă și alții, dar uită intenționat faptul că Richard Wurmbrandt nu a fost trimis la închisoare de „frații” noștri, ci de autorități, pe când noi am fost trimiși de cei promovați la conducerea Cultului Baptist, cei din Timișoara în cârdășie cu cei din București.

De ce o fi având atâta sensibilitate pastorul Busuioc față de trădători sau eretici, cum este Iosif Țon la ora actuală? De ce insistă să nu publicăm nimic cu nume, și nu vede că alți păstori ca Liviu Olah, Daniel Branzai, Ioan Brisc, Florin Filip, Marius Curceru, Daniel Chiu, Paul Negruț și alții au arătat deschis ereziile lui Iosif Țon, nesfiindu-se, și bloguri ca Centrul de istorie și apologetică, Barthimeu și Vestea Bună dau publicității informații inedite legate de persecuțile suferite de creștinii din România din cauza fraților mincinoși? Noua generație are nevoie să fie informată cu privire la fenomenul colaboraționist, căci numai așa va cunoaște suferința îndurată de oamenii nevinovați ai lui Dumnezeu din cauza lașității și trădării celor ce trebuiau să îi apere, și numai așa se vor întări să rămână fideli Domnului atunci când la rândul lor vor fi trădați de oportuniști. Că Iuda nu va dispare niciodată dintre frați.  

Nu, nu facem un serviciu lucrării lui Dumnezeu dacă tăcem și acoperim faptele de trădare ale celor ce au vândut pe frații lor autorităților comuniste. Și cei neregenerați recunosc faptul că vinovăția trădătorilor a fost mai mare decât a torționarilor.
Opinie radicală: cred că informatorii sînt mai vinovați decât ofițerii de Securitate

Probabil că fiii luminii ar trebui să învețe de la cei care nu au ajuns la lumină!

No comments: