Saturday, July 16, 2016

În dialog cu pastorul Belciu Busuioc

În timp ce pregătesc textul unei cărți de memorii am început să fiu bombardat cu telefoane de unii ce se simt cu musca pe căciulă. Tare ar vrea ca acțiunile lor să nu fie date la iveală și nici puse în pagină. Mai ieri pastorul Belciu Busuioc a pledat cu mine să nu cumva să public numele unora care s-au făcut vinovați de colaborare cu Securitatea, și aceasta pe motiv că „noi trebuie să iubim pe vrășmașii noștri!” Chiar așa! Dar mai bine să vă las pe voi să îi cititți scrisoarea:

Frate Nicolaie
Cred ca nu a fost o intimplare  ca noi doi am vorbit in aceasta ultima saptamina. Dumnezu care vrea cu orice pret sa ne scape sufletul de la iad a aranjat aceste discutii. Acum cind dumneata te pregatesti sa scrii o carte Dumnezeu vrea sa-ti vorbeasca inainte de  scrie ca ceea ce scrii sa fie spre Slava Domnului.
Tot ce facem noi cu fapta ,cu vorba si cu srisul trebuie sa-l proslaveasca pe Dumnezeu.Din cite inteleg eu Cuvintul Lui Dumnezeu  stiu ca nu-i bine ca noi sa vorbim de rau pe oameni. (Iacov 4:11)  Nu vă vorbiţi de rău unii pe alţii, fraţilor! Cine vorbeşte de rău pe un frate, sau judecă pe fratele său, vorbeşte de rău Legea sau judecă Legea. Şi dacă judeci Legea, nu eşti împlinitor al Legii, ci judecător.
Aici este vorba de Legea iubirii care este Legea imparatiei  Lui Dumnezeu 
 Iacov 2:8)  Dacă împliniţi Legea împărătească, potrivit Scripturii: „Să iubeşti pe aproapele tău ca pe tine însuţi”, bine faceţi.
Noua nu ne place sa ne vorbim de rau pe noi insine si nici pe copii nostrii chiar daca sint rai si fac ce nu ne place si nu ne place cind altii ne vorbesc de rau familia.
Tot asa nici Lui Dumnezeu nu-i place sa ne vorbim de rau fratii si nici pe dusmanii nostrii. (Mat 5:44)  Dar Eu vă spun: Iubiţi pe vrăjmaşii voştri, binecuvîntaţi pe cei ce vă blastămă, faceţi bine celorce vă urăsc, şi rugaţi-vă pentru ceice vă asupresc şi vă prigonesc, 45)  ca să fiţi fii ai Tatălui vostru care este în ceruri; căci El face să răsară soarele Său peste cei răi şi peste cei buni, şi dă ploaie peste cei drepţi şi peste cei nedrepţi.
Copii Lui Dumnezeu au caracterul Lui

Uneori noi ne dam sa vorbim de rau pe unii frati pe motiv ca ei fac rau sau au facut in trecut rau lucrarii Lui Dumnezeu. Trebuie sa stim ca intre granita miniei sfinte si minia pacatoasa este o linie foarte subtire care o trecem foarte usor si atunci sintem pedepsiti de Domnul.
Saul facea mult rau lui David dar David se temea de Dumnezeu sa faca vreun rau lui Saul pentruca era unsul Domnului ( desii era lepadat)
Cind Moise s-a miniat pe popor ca vorbeau de rau pe  Dumnezeu Dumnezeu l-a pedepsit si a pierdut Canaanul.
Psa 106:32-33)  Ei au mîniat pe Domnul la apele Meriba; şi Moise a fost pedepsit din pricina lor. 33)  Căci s'au răzvrătit împotriva Duhului Lui, şi Moise a vorbit în chip uşuratic cu buzele.
,,Miniati-va dar nu pacatuiti sa nu apuna soarele peste minia voastra “a spus Pavel ,si aceasta insemneaza ca noi trebuie sa ne intristam cind cineva face rau in Lucrarea Lui Dumnezeu dar nu ne da Domnul voie ca noi sa-i facem rau  cu fapta sau cu vorba.
        Eu simt ca o datorie sa va aduc aminte ce zice Cuvintul Lui Dumnezeu ca sa fiu curat de singele dumneavoastra.Un prieten adevarat nu lasa pe prietenul lui sa greseasca si sa-si  piarda mintuirea.
Dumneata mi-ai facu mult bine mie si familiei mele si este de datoria mea sa te ajut sa nu gresesti. Dealtfel sint si pastorul sufletului dumneavoastra si sint dator sa va ajut.
Ezechiel 33:8-9 )  Cînd zic celui rău: „Răule, vei muri negreşit!” şi tu nu-i spui, ca să-l întorci de la calea lui cea rea, răul acela va muri în nelegiuirea lui, dar sîngele lui îl voi cere din mîna ta.
9)  Dar dacă vei înştiinţa pe cel rău, ca să se întoarcă dela calea lui, şi el nu se va întoarce, va muri în nelegiuirea lui, dar tu îţi vei mîntui sufletul.
Acesta-i motivul pentru care va scriu aceste rinduri,vreu sa fiu curat de singele dumnevoastra inaintea Lui Dumnezeu. Poate o sa ma aleg cu ocara sau minie  dar tot atit de bine se poate sa ma ascultati si sa va mintuiti sufletul si aceasta este o rezolvare vesnica de care ne vom bucura amindoi.
Deaceea va rog cu toata dragostea sa va opriti din denigrari cu numele care nu fac bine lucrarii lui Dumnezeu.
Calea Evangheliei de ai ajuta pe oameni ne-a aratat-o Domnul Isus si este aceasta :
Sa mergem la ei si sa le spunem ce au gresit, daca nu ne asculta
Sa mai luam unul sau doi frati, daca nu asculta nici atunci
Sa-l spunem bisericii ,iar daca nu asculta nici de biserica sa fie socotit ca un pagin sau un vames
Daca dumneavostra ati urmat aceasta cale atunci linistiti-va si lasati-L  pe Dumnezeu sa lucreze ca sa nu va pomeniti ca vrind sa faceti ce este bine face-ti slujba celui rau .
Va rog sa va uitati la oamenii care ii recunoasteti ca oameni ai Lui Dumnezeu si sa vedeti exemplul lor.Iata citeva Exemple:
Fratele Liviu Olah om al Lui Dumnezeu care a suferit din cauza fratelui Ton mai mult ca altii ati vazut ca nu l-a vorbit de rau nici odata ! De ce ???
Fratele Petrica Cocirteu care a suferit si inchisoare nu vrea sa vorbeasca de rau ?
Wulbrant care a suferit mai mult ca toti din partea fratilor in timpul regimului  comunist . A condamnat Comunismul pina in maduva oaselor dar nu a vorbit de rau pe fratii care i-au facut mult rau
Nu a vorbit de rau pe frati cu numele in nici o carte a sa si nici in predici ! De ce ??
        Dumneata stii ca Diavolul cind ispiteste pe om sa faca rau are citeva unelte de care se foloseste : O sula,o patura si o trimbita. Cu sula il impunge pe om sa faca raul. Cu patura il acopere si ii spune ca nu-i vede nimeni si nu va stii nimeni si apoi i-a patura si suna cu trimbita tot ce au facut.
Oamenii acestia despre care dumneata vorbesti au fost impinsi de diavolul sa faca raul .Diavolul le-a spus ca nu va stii nimeni Iar acum  trimbita anunta raul facut .
De ce ne punem noi in slujba diavolului sa fim trimbita lui cind noi trebuie sa fim trimbita lui Dumnezeu care trebuie sa vesteasca mintuirea.
Multi din oamenii pe care dumneata ii pomenesti nu se mai pot pocai ca deja au murit si atunci pe cine ajuta ca vorbesti despre ei .Aceasta este absolut lucrarea celui rau. Altii inca mai vestesc Evanghelia si Pavel scrie: Filipeni 1:15-18)  Unii, este adevărat, propovăduiesc pe Hristos din pizmă şi din duh de ceartă; dar alţii din bunăvoinţă.
18)  Aceştia din urmă lucrează din dragoste, ca unii cari ştiu că eu sînt însărcinat cu apărarea Evangheliei;   17)  cei dintîi, din duh de ceartă vestesc pe Hristos nu cu gînd curat, ci ca să mai adauge un necaz la lanţurile mele. 18)  Ce ne pasă? Oricum: fie de ochii lumii, fie din toată inima, Hristos este propovăduit. Eu mă bucur de lucrul acesta şi mă voi bucura.
Cind am venit in Australia am avut o discutie intr-o familie si fratele m-a intrebat ce stiu despre fratele X.Atunci eu i-am povesti de suferintele care le-am avut din cauza lui.
Dupa aceia eu am costatat ca ei se hraneau si au invatat multe lucruri bune din predicile fratelui pe care eu l-am vorbit de rau .Atunci mi-am dat seama ce mare rau am facut fata de Lucrarea Domnului. Am venit in fata bisericii mi-am marturisit greseala si am sfatuit pe frati sa nu mai vorbeasca de rau pe predicatori ca pot face mare rau.
Acesta-i motivul pentru care eu n-am dat nume cind am scris despre lucruri negative care s-au intimplat la Caransebes. Am dat nume numai cind am vorbit de lucrurile pozitive care aduc Slava Lui Dumnezeu.


Urmasii nostrii trebuie sa stie ce lucrari minunate a facut Dumnezeu prin dumneata si despre ele trebuie sa vorbesti si sa-l lauzi pe Domnul.
Cum te-a folosit Dumnezeu sa duci cu masina , sa ajuti cu bani si sa gazduiesti oameni mari care au vestit Evanghelia si multe suflete s-au mintuit si o sa vezi ca in cer ai plata alaturi de Olah Liviu ca dumneata l-ai ajutat sa faca Lucrarea Lui Dumnezeu.O sa imparti si cu mine toata rasplata pentru sprijinul care mi l-ai dat in lucrarea de la Caransebes.
Frate Nicolaie te rog fierbinte inaintea Lui Dumnezeu sa te opresti de la lucrurile care te-ar face sa-ti pierzi cununa si rasplata.
Apocalipsa  3:11)  Eu vin curînd. Păstrează ce ai, ca nimeni să nu-ţi ia cununa.
Domnul sa te ajute sa intelegi ca sint prietenul adevarat care iti vrea binele vesnic.
Harul si Pacea Domnului sa te insoteasca !
Busuioc
Melbourne la 15 Iulie 2016


Mai jos veți citi răsunsul pe care eu l-am dat păstorului Belciu Busuioc

Frate Busuioc,

Nici eu nu cred că am ajuns întâmplător în contact. Cred că aveţi probleme majore în felul în care abordaţi problemele. Se vede că aţi fost şcolat la picioarele lui Bunaciu, un om care şi-a trădat fraţii, l-a trădat pe Domnul, dar a pretins în gura mare că a slujit interesele Bisericii lui Christos! Şi-a dezvoltat felul lui de argumentare pentru a-şi susţine venalitatea, dar lucrul acesta nu a putut înşela decât pe cei naivi sau de aceeaşi categorie ca el.

Tot ce facem cu vorba, cu scrisul cu fapta trebuie să corespundă adevărului, căci numai aşa îl slăvim pe Dumnezeu. Şi eu ştiu că nu este bine să vorbim de rău pe oameni. Dar a spune omului să se pocăiască şi a-i arăta răul de care trebuie să se pocăiască nu e vorbire de rău. Tu îmi spui mie că sunt rău şi trebuie să renunţ la demascarea păcătoşilor, Deci mă judeci, mă condamni, faci tocmai ceea ce îmi spui mie să nu fac. Eu am în faţă relele celor ce au trădat pe fraţi, şi tu îmi spui că nu este bine să îi îndemn la pocăinţă! Mai degrabă vrei să îi las să meargă în iad, decât să le spun să se pocăiască! Ce dragoste ai tu faţă de cei păcătoşi, dacă vrei să opreşti pe cei care le arată faptele ca să se pocăiască?

Textele pe care le invoci nu se aplică la cazul de faţă, deoarece este vorba de vorbire de rău, adică imputare a unor lucruri ce nu sunt adevărate! Aceea e vorbire de rău! Dacă iubim pe fraţi nu îi vom lăsa să meargă spre pierzare, fără să le spunem adevărul!

După interpretarea ta Domnul Isus i-a vorbit de rău pe farisei şi cărturari când le-a spus: Pui de năpârci, morminte văruite, etc. în Matei 23. Sau nu cunoaşteţi textul? La fel ca şi trădătorii din timpul comunismului care nu cunoşteau decât un text, Romani 13, fiţi supuşi autorităţilor! Nu cunoşteau textul care spune să ascultăm de Dumnezeu mai mult decât de oameni! De ce faceţi selecţie de texte care vă convin? Astfel de argumentare vicioasă nu vă face cinste! Se vede că aţi deprins-o de la cei vânduţi să facă rău, persecutorii fraţilor lor în comunism!

Dar de apostolul Pavel ştiţi ceva? Când a spus: Alexandru Căldăraru mi-a făcut mult rău, oare Pavel vorbea de rău pe alţii? După teoria ta aşa este! După Cuvântul lui Dumnezeu nu este vorbire de rău, ci atenţionarea altora să nu cadă victime acelui om nelegiuit! Iosif Ţon a făcut mult rău, şi încă face victime! Nu vă temeţi că veţi da odată socoteală lui Dumnezeu de faptul că aţi contribuit la victimizarea altora pentru că nu aţi expus ereziile lui Iosif Ţon şi faptele lui care îl arată a fi pervers? 

Dar apostolul Ioan? Îl avertiza pe Gaius că există unul, Diotref, care ne vorbeşte de rău, care dă pe fraţi afară etc., etc. Şi Ioan a vorbit d erău pe alţii, el ucenicul iubirii? Veniţi-vă în fire şi nu păcătuiţi! Exact ca şi Diotref au făcut Mara, Bunaciu, Bărbătei, Băleanu, Stanca, Găvăgină... Au dat afară pe alţii din Biserica Domnului! i-au ponegrit cu vorbe mincinoase, şi tu ştii lucrul acesta. Biblia îţi cere să îţi ridici glasul în apărarea celor nedreptăţiţi! Tu nu ţi-ai ridicat glasul! Ci ai contribuit la darea afară a unor credincioși! Iar acum scuzi pe răufăcători și încerci să le ascunzi faptele și să oprești pe cei care vor să le aducă la lumină pentru a le da posibilitatea să se pocăiască și pentru a oferi tienrei generații un avertisment cu privire la cei ce au trădat pe frați! 

În loc să educați tânăra generație în adevăr și dreptate, suciți căile Domnului! Credeți că veți scăpa de osânda Domnului?

Acum te rog să îmi răspunzi la câteva întrebări: 
Alaltăieri ai spus că Țon la Caransebeș a susținut comitetul ales, dar ulterior l-a denigrat la Uniune. Și că la Caransebeș Țon a spus: doar Biserica alege și numai Biserica îi dă jos!
Ieri ți-am trimis înregistrarea în care la Los Angeles ai susținut că tu ai spus la Caransebeș acele cuvinte și Iosif Țon venise la Caransebeș să deraieze ceea ce se hotărâse. Vezi că te-ai contrazis? Ori nu ții minte, și atunci nu te califici să vorbești despre ceea ce s-a întâmpălat, ori ești răuvoitor, și cauți să scoți basma curată pe Iosif Țon. De ce nu ai abordat problema aceasta după ce ți-am trimis înregistrarea? 

Ești chair atît de naiv să crezi că acțiunile Comunității de Timișoara și cele ale Uniunii au fost rezultatul faptului că au fost rău informați? Ne crezi proști? Tu știi foarte bine că cei de la Comunitate și Uniune acționau la cererea Partidului, și nu în urma unor informații greșite! De ce te încarci de păcat susținând o minciună? Cui servește o astfel de minciună? Doar să îi scuze pe trădătorii fraților!

Când Bunaciu și acoliții lui ne-au condamnat și vorbit de rău, te-ai ridicat împotriva lor să le spui că merg în iad? Ei ne-au semnat sentința de condamnare, și tu îi scuzi! Ce vrei de fapt? Ei ne-au judecat pe noi și ne-au condamnat pe baza unor minciuni! Și tu ne spui nouă să nu îi judecăm! Nu noi îi judecdăm, ci fatele lor îi judecă în fața mulțimii!

Ce poți spune despre Pavel Nicolescu, Aurel Popescu. Liviu Olah (care a spus clar că Iosif Țon l-a împins să nu asculte de voia Domnului la botezul intenționat la Criș) și alții care au expus trădările unor frați? Au fost și aceștia greșitți? Să nu cumva să aveți curajul să aruncați cu noroi pe acești frați!

Există o singură explicație pentru poziția ce ai luat-o. Îi scuzi pe trădători, pentru că și tu ai la activ păcatul acesta de care nu te-ai pocăit. În loc să aperi adevărul, încerci să ascunzi de generația nouă păcatul trădării fraților. 

Nădăjduiam că măcar în ceasul din urmă vă veniți în fire, dar se vede că nu aveți deloc de gând să fiți onești, toți cei ce ați făcut servicii Securității ca să vă plimbați prin Apus. Așa a fost și Dugulescu, care în loc să se pocăiască de trădările lui, a făcut infarct când i s-au scos faptele laiveală. Tu ai fost vicepreședinte alături de Mara și alți trădători. Nimeni nu ajunge acolo fără să facă compromisuri! Când vrei să le mărturisești? După moarte? E prea târziu! Vei suferi mânia Domnului! 

Când Ceaușescu arunca în temniță pe unii credincioși tu te plimbai prin alte țări și duceai vestea drepturilor religioase ale credincioșilor din România. La întoarecere vorbeai de rău țările Apusului. Nu te temi de Dumnezeu? Credeți că dacă ați învățat ceva versete din Biblie pe care le invocați în afara contextului lor, vă puteți să vă scuzați și înaintea lui Dumnezeu? 

Nu e târziu să vii sincer înaintea Domnului și să îți pui viața în rânduială. Toți trădătorii ați dori ca cartea mea să nu apară. Vă temeți de adevăr! Vă DERANJEAZĂ adevărul și credeți că puteți să manipulați lucrurile! Dar totul iese la lumină! Ceea ce ați făcut la întuneric va fi proclamat de pe acoperișurile caselor! 

Dacă crezi că poziția ta este demnă de a fi apărată, hai să ieșim pe blog cu un dialog. O să ieși cam șifonat. Domnul să aibă milă de tine!, că vrei să tăinuiești adevărul!

Fratele Laie, care îți vrea binele, că ai fost prietenul meu, și îți dă aceste medicamente ca să nu îți pierzi sufletul!

PS LA care mai adaug următoarele:
 În cei patru ani cât ai fost vicepreședinte al Uniunii Baptiste din România alături de Cornel Mara, Paul Bărbătei și Ioan Bunaciu, ai mers la ei să îi îndemni să își mântuiească sufeltele mărturisind păcatul trădării față d enoi, cei de la Caransebeș? Că ei au iscălit sentința noastră cu mâna lor!

Eu ți-am spus ceea ce ai făcut bine, la timpul cât ai fost seminarist și ai avut principii sănătoase. Dă-mi voie și acum, când văd că ai părăsit principiile și încerci să acoperi murdăriile celor de la conducerea Uniunii Baptiste din periaoda comunistă, să îți spun că nu faci bine. Istoria vă va condamna pet toți ceice suciți adevărul.

Dacă ai colaborat cu asemenea indivizi rău famați, vezi să nu fie adevărat proverbul: Spune-mi cu cine te însoțești ca să îți spun cine ești.  

Mai ieri voiai să susții că Iosif Țon ne-a sprijinit initial cu ședința comitetului de la Caransebeș cu cuvintele: „Biserica i-a ales și numai Biserica îi poate da jos!” Aceasta cu privire la hotărârea Comunității de TImișoara de a ne destitui. Eu am susținut ăc acelea au fost cuvintele tale, nu ale lui Iosif Țon. M-ai contarzis. Fragmentul de înregistrare pe care ți l-am trimis arată că nu Iosif Țon a făcut acele afirmații, ci tu le-ai făcut. În realitate Iosif Țon a cerut să ne supunem deciziei celor de la Timișoara și ne-a cerut să anulăm decizia Adunării generale pe motiv că nu am făcut-o în urma unui post cu rugăcine timp de teri săpătmâni. Dacă dorești registrarea integral ți-o putem trimite, dar nu vei avea câștig de cauză.


După ce ți-am trimis fragmentul nu ai mai abordat subiectul, desi ar fi trebuit să recunoști că l-ai apărat pe Iosif Țon în ciuda adevărului.


Se vede clar de ce parte ești. Vrei să acoperi faptele murdare ale trădătorilor. Ai ceva în comun cu ei?

No comments: