Thursday, December 1, 2011

Dacă de peste 40 de ani Iosif Țon predică o evanghelie greșită, după spusele sale, de ce am crede că acum are Evanghelia corectă?


Nu am spus eu că Iosif Țon a predicat câteva decade o evanghelie stricată sau incompletă. A spus-o el în „meditația” cu asocierile. Mai întâi ne spune că el a fost învățat greșit. Oare cine i-au fost învățătorii? Și cum de timp de 40 de ani nu și-a dat seama că a fost învățat greșit? Despre cei mântuiți citim că nu au nevoie de a fi învățați de teologi, deoarece au o ungere care îi învață toate lucrurile (1 Ioan 2:20, 27). O fi Iosif Țon lipsit de această ungere, și de aceea are mereu nevoie să fie învățat de oameni și mereu recunoașe că nu a fost învățat corect? Iată ce ne declară în „meditația” recentă cu tematica învățării de la alții și asocierii cu alții:

Ceva în plus despre mine însumi. Ani de zile m-am concentrat să studiez, să înțeleg și să explic învățăturile Domnului Isus. Printre altele, acestea s-au fructificat în cartea mea ”Bunătate – o teologie bazată pe învățăturile Domnului Isus” (Editura Cartea creștină, 2010). Pe tot parcursul lucrării Sale, Domnul Isus a făcut trei lucrări: a predicat Evanghelia Împărăției lui Dumnezeu, a eliberat oamenii de duhuri necurate și a vindecat pe toți bolnavii care au venit la El. Eu am fost învățat că eliberările de duhuri și vindecările au fost lucrări specifice pentru vremea aceea, că ele n-au fost esențiale pentru Evanghelie și că au încetat odată cu epoca apostolică. Iată de ce n-am acordat nici o atenție acestor două lucrări ale Domnului Isus și nici măcar nu le-am amintit în cartea mea.
Asocierea mea cu mișcarea ”Străjerilor” mi-a stârnit interesul pentru eliberările de duhuri rele și pentru vindecările miraculoase. Am început să mă aprofundez în aceste subiecte și am ajuns să văd că ele nu erau incidentale în lucrarea Domnului Isus, ci erau parte esențială din Evanghelia Lui, și că El a intenționat ca ele să fie parte esențială și din Evanghelia pe care o predicăm noi, în așa mod încât fără ele Evanghelia noastră nu este completă.

Deci Iosif Țon a predicat o evanghelie lipsită de elemente esențiale. Dacă „evangheliei lui” i-au
lipsit elementele esențiale, înseamnă că Iosif Țon a predicat o altă evanghelie decât cea adevărată. Oare a citit atent ce responsabilitate își asumă cei ce predică o evanghelie greșită? Îl invităm să mai lase la o parte pe noii lui învățători și să lectureze atent Galateni 1:6-9.

Acum, după 40 de ani, Iosif Țon ne spune că și-a schimbat învățătorii (Demeter este unul din învățătorii săi actuali și Iosif Țon ne spune: În noiembrie, 2010, venind în România, i-am făcut o vizită lui Nelu Demeter și am aflat de la el despre ”Străjeri” și despre metoda lor de ”vindecare prin eliberare”) și pentru că și-a schimbat învățătorii, vrea să ne asigure că acești învățători pe care îi are la ora actuală au evanghelia completă.

Să „medităm” și noi puțin, deoarece meditația nu este un apanaj exclusiv al lui Iosif Țon (măcar dacă ar fi învățat să mediteze corect!). Dacă timp de peste 40 de ani a stat cu învățători greșiți, și acum recunoaște acest lucru, ce garanție avem că învățătorii actuali ai lui Iosif Țon nu sunt la rândul lor greșiți? Oare faptul că Iosif Țon ne „asigură” de acest lucru este suficient? Și dacă Demeter este unul din învățătorii săi, vrem să știm cum își vor împărți fecioarele cu care vor merge la poarta Brandenburg pentru misiunea nouă ce și-au asumat-o, care este și ea „parte esențială” din evanghelia nouă ce și-au însușit-o?  Așteptăm o meditație cu această temă de la Iosif Țon. N-am vrea să ajungă în conflict cu noul lui învățător!

În concluzie, la vârsta de aproape 80 de ani Iosif Țon recunoaște că nu a înțeles bine Evanghelia lui Christos și acum își modifică teologia! Are dorința să scoată duhuri și să vindece boli, căci, după noua lui înțelegere, aceasta este esența Evangheliei! Ce surpriză pentru Iosif Țon, să constate că până la 80 de ani a predicat o evanghelie lipsită de esență, o evanghelie incompletă și greșită!

Surpriza mai mare va fi când își va da seama în final că a compromis adevărata Evanghelie de dragul ereziilor străjero-șamano-africane și va auzi, probabil, glasul Domnului spunându-i lui și celorlalți ca și el care au compromis Evanghelia harului: „Plecați de la Mine, voi toți cari lucrați fărădelege! Niciodată nu v-am cunoscut!

6 comments:

Marin D said...

Frate Radoi Nicolae,
Am reusit sa intru pe blogul dvs scriindu-va numele si cuvintul blog.M-am bucurat sa va gasesc.V-am ascultat acum 2 ani cind ati venit in Ohio si v-ati bucurat cu noi la Milesburg in tara amishilor.Sunt un bun prieten si cu fr Petrica Cocirteu cit mai ales cu fr Viorel Clintoc.Din ce scrieti ocupindu-va in mod rautacios de cazul Ton(eu nu sunt tonist,nu)ca si ceilalti,mentionez pe Fr Marius Cruceru si Paul Dan,cred cu maxima convingere ca nici diavolul nu a stiut ce lucrare v-a reusi sa faca prin voi si scrierile de pr bloguri.Iubesc crestinii baptisti,unchiul meu Marinica Dumitrascu fost secretar al uniunii inte 1940-1946,a luptat pina la pierderea vietii pentru lucrarea lui Dumnezeu in cultul nostru baptist.Am convingere ferma si clara,ca ati suparat pe Dumnezeu enorm,doar rabdarea Lui nu v-a spulberat.Greselile,pacatele lui Iosif Ton,nu-i sunt necunoscute lui Dumnezeu,dar ce a facut Iosif Ton in lucrare prin:predici,carti,radio si Tv,de mai traiti doua vieti oricine ati fiex Paul Negrut etc,nu ve-ti reusi.Nu ca ar fi rau sa nu o doresc dar nu veti putea.Oameni cu miile sunt in cer sau in viata in familia lui Dumnezeu prin folosirea in lucrare a lui Iosif Ton.Dumnezata ai reusit ceva in lucrare,Domnul stie tot,dar ai excelat in averea de pe pamint.Oare vei reusi sa vezi clar cum trebuie?Te vei opri sa faci atita rau intre noi,dumneata si ceilalti"osteni de elita"?Ce bine ca Iosif Ton isi imbunatateste si viata si credinta in evanghelie,care in lumea noastra baptista este limitata.

Nicolae Radoi said...

Draga frate Marin,
Ma vad nevoit sa iti scriu si sa iti dau dreptate. Lumea noastra baptista este foarte limitata, si exemplul cel ai bun sunteti chiar dv. Daca sunteti incapabil sa detectati traiectoria gresita pe care a apucat-o Iosif Ton, sunteti intr-adevar foarte limitat. Ar trebui sa va `imbunatatiti` viata si credinta asa cum sugerati ca ar trebui sa o faca Iosif Ton. Si puteti face lucrul acesta intircandu-va la Evanghelia harului care a fost abandonata de atatia in vremea noastra.
In alta ordin de idei, eu am stat pe pozitie si m-am dus la inchisoare, in timp ce Iosif Ton ne trada si ne trimitea la inchisoare. Tradarea fratilor este intr-adevar o mare realizare, care intrece celelalte realizari ale sale. Poate numai una o egaleaza, asocierea lui cu conducerea Uninii Baptiste, despre care a spus ca desi este `curva` este totusi mama lui.
Pentru ca am lasat de dragul Domnului averi in Romania, Domnul mi-a dat aici insutit, si eu am folosit ce mi-a dat Domnul pentru zidirea de case de rugaciune in Romania.
In schimb Iosif Ton cerea mii de dolari de la bisericile unde se programa. Eu nu am luat bani de la nimeni. Bataie am luat, inchisoare am luat, dar bani nu am luat. Iata cateva deosebiri intre mine si Iosif Ton.
Eu L-am reprezentat cu cinste pe Domnul meu in fata judecatoilor ce primisera ordine sa ma condamne, in timp ce Iosif Ton statea la cafele cu securistii. Cititi dcumentele care au transpirat din arhivele securitatii si mai vorbim. A avut patru nume conspirative. Dosarul lui nu este nici acum facut public, deoarece slujeste si astazi securitatea.
Probabil ca una din ultimele lui misiuni este sa distruga doctrina sanatoasa a bisericilor baptiste. Si dv. si alti creduli ii faceti jocul.

Anonymous said...

Domnul sa va binecuvinteze fr. Nicolae pentru un astfel de raspuns. Vor veni prooroci mincinosi care se inseala pe ei si pe foarte multi. Marin e unul din ei, ca si alti multi limitati si incapabili sa gandeasca.

Rodica Botan said...

Marin D...vreau sa-ti amintesc de un alt om al rugaciunii, plin de Duhul Lui Dumnezeu care era in plina lucrare cind fratele Ton, din motive personale l-a impins afara din tara - fratele Olah.
Imagineaza-ti citi oameni s-ar fi intors daca raminea acolo unde il pusese Domnul...Fa un pic de socoteala daca tot vrei sa faci dreptati ...
Ceea ce vad la dumneata este problema numarul unul pe care o avem cu totii la un moment dat. Ne izbim de fata omului, de talentele cuiva si il ridicam pe un piedestal in loc sa intelegem ca numai Christos trebuie inaltat, ca numai El merita toata cinstea.

Dupa felul cum fratele nostru Ton isi schimba felul in care crede, vad ca face numai confuzie in jur ...A fost o perioada in care n-a crezut in existenta Lui Dumnezeu, apoi a inceput sa creada si ne-a spus si noua, a scris carti, a vorbit in limbi dar in secret - si tot in secret a servit securitatea...INTERESANT...S-a asociat cu cei care erau asociati cu Chris (doua pe fata si doua pe dos - )...a experimentat vindecarile lui Demeter...a declarat ca bolile sint cauzate de duhuri- dar mai nou cred ca s-a bolnavit si el ca si-a schimbat opinia si accepta ca ne imbolnavim si fara ajutorul duhurilor necurate...si nu stim exact ce alta religie vrea sa inventeze acuma...Croseteaza un model nou...mai multe pe dos decit pe fata...si lina ...parca e gri...de lup.

Fratele Radoi este un om simplu...din aia la care a venit Christos...iti amintesti poate ce meserii aveau ucenicii. Omul a slujit Domnului cu viata, si bunurile lui...fara rezerve, fara sa-si schimbe identitatea ca sa aiba succes in ceva.

Stiu ca Dumnezeu face balanta la urma...asa ca n-am sa ma ocup eu de asta, dar stiu atit ca balanta se face intre cistig si pierderi...si diplomatia merge numai cu oamenii dar nu cu Dumnezeu.Si socotelile finale tot El le face.

Vorbesc de pe platforma celor care ascultau cu sufletul la gura predicile fratelui Ton...pe vremea cind parea ca stie ceea ce nu mai stie acum...

Am invatat cu ceva timp in urma ca , Cuvintul Lui e vesnic si este neschimbat...Si ca omul se cunoaste dupa fapte. In lumina acestor doua adevaruri analiza pe care ai facut-o este total gresita.

Mircea said...

Mai, voi sunteti pocaiti? Citesc atita dispret si ura in cuvintele voastre incit mi se face rau. Pocaiti-va pina nu vi se desface cortul. Bunul Dumnezeu sa aibe mila de noi.

Nicolae Radoi said...

Probabil ca tot atat dispret si ura detectați și în cuvintele apostolului Pavel care declară anatema pe toti cei ce schilodesc Evanghelia. Mai treceți pe la Galateni 1 să vă reîmprospătați memoria cu ceea scrie acolo. Sau pe la Filipeni 3:2 unde scrie „Păziți-vă de câinii aceia, păzițivă de lucrătorii aceia ră, păziți-vă de scrijelații aceia” Cei pe care Pavel îi avea în vedere erau „credincioși” ce predicau tot ce predica Pavel dar mai adăugau că oamenii trebuie să se taie împorejur ca să se bucure de mântuire. O mică adăugire care atrage mânia Apostolului. La fel de mică și neînsemnată ca și adăugirea lui Iosif Țon care spune că crucea lui Isus nu e suficientă, ci e doar poarta pe care se intră după care urmează ca noi să ne străduim. Dumneavoastră mai știți ce este Evanghelia? Dacă ați ști ce este Evanghelia ați avea cuvinte de condamnare pentru Iosif Țon și pentru alți învățători ce s-au lăsat furați de erezie. Domnul să vă lumineze până nu e prea târziu.