Friday, May 16, 2014

De când abaterea de la pneumatologia baptistă este o virtute?



Aşa ne spune Galaaditul într-unul din articolele sale aici în care laudă poziţia doctrinară a lui Beniamin Fărăgău cu privire la primirea Duhului Sfânt şi cu privire la botezul Duhului Sfânt.

Ca unul care îşi are interpretările sale sui-generis despre mai toate doctrinele creştine, Beniamin Fărăgău porneşte de la axioma că Biserica s-a născut în ziua învierii Domnului Isus, şi deci a primit Duhul Sfânt când Hristos a suflat peste ucenicii săi spunându-le: “Luaţi Duh Sfânt”. Ulterior Biserica a primit şi botezul cu Duhul sfânt la Rusalii! Deci iată să se poate să ai Duhul Sfânt şi să nu fii botezat cu Duhul Sfânt (doctrină la care subscriu penticostalii şi carismaticii)!

Apoi, în conformitate cu învăţătura lui Fărăgău, trebuie să stărui în rugăciune ca să primeşti botezul cu Duhul Sfânt şi să îţi curăţeşti viaţa înainte de a stărui după Duhul Sfânt. Mai mult, Fărăgău insistă, la fel ca Iosif Ţon, că dacă nu eşti atent la viaţa ta (când ceri botezul cu Duhul Sfânt) poţi ajunge sub dominaţia duhurilor rele.

Fenomenul Rusaliilor este repetabil, ne spune Fărăgău fără să clipească! (Probabil că manifestările groteşti ale carismaticilor sunt asimilate cu manifestarea repetată a Rusaliilor!).

După ce aduce laude teologului cu vederi originale în pneumatologie, Galaaditul condamnă pe călăii baptişti care nu sunt consecvenţi, ci ar trebui să îl dea afară pe Fărăgău pentru abaterile sale de la doctrina baptistă!

Dacă Fărăgău ar fi onest ar mărturisi că descinde dintr-o familie de penticostali şi "originalitatea" lui cu privire la primirea şi botezul Duhului sunt de fapt influenţele mediului din care îi provine familia.

Avem câteva întrebări pe care am dori să ni le elucideze fie Galaaditul, fie Fărăgău.

1.    Dacă toţi credincioşii au fost botezaţi cu Duhul Sfânt conform lui 1 Corinteni 12:13, cum spune B. Fărăgău că unii nu au fost botezaţi, ci trebuie să caute această experienţă după convertire?
2.    Pot cei doi să ne dea un singur citat biblic care să ne spună că trebuie să stăruim după Duhul Sfânt? Noi le putem oferi vreo câteva care spun că primirea Duhului Sfânt are loc în urma credinţei, sau prin credinţă, şi nu în urma stăruinţei.
3.    Dacă ne putem sfinţi singuri, pentru a primi Duhul Sfânt, de ce am mai avea nevoie de acest Duh al sfinţeniei?
4.    Poate locui Duhul Sfânt împreună cu duhurile rele? Aparent Beniamin Fărăgău şi Iosif Ţon şi alţi corifei carismatici cred că este posibil. Ale cui temple sunt, atunci, astfel de credincioşi?
5.    Cum a putut exista Biserica înainte de Rusalii, din moment ce 1 Corinteni 12:13 ne spune că trupul Domnului Isus a fost constituit prin botezul cu Duhul Sfânt?

Poate nu ar strica puţin ca şi Galaaditul şi Fărăgău să se recicleze şi să îşi revizuiască credinţa cu privire la primirea, prezenţa şi botezul Duhului Sfânt. Ar putea atunci să ajute în mod real pe enoriaşii lor să creadă corect şi să trăiască în conformitate cu sfinţenia Duhului. Dar până se lasă influenţaţi de babilonia carismatică nu este nici o speranţă de îndreptare.

Poate că doctrina baptistă ar putea să îi scoată din confuziile regretabile cu care trăiesc, dacă ar manifesta mai puţină aroganţă cu privire la înţelegerea Scripturilor şi s-ar lăsa călăuziţi în tot adevărul. Este Cineva care efectuează o astfel de călăuzire… Acela regenerează, îşi stabileşte locuinţa în cel regenerat, Acela i-a botezat deja pe toţi credincioşii în trupul Domnului… Şi interesant, în trupul Domnului Isus nu există două clase de credincioşi: unii care au primit privilegiul botezului cu Duhul Sfânt şi alţii lipsiţi de acest privilegiu, cum vrea Beniamin Fărăgău să ne facă să credem! Singura poruncă pe care Domnul o are pentru cei mântuiţi este:
-       Nu să stăruie după Duhul Sfânt!
-       Nu să ceară botezul cu Duhul Sfânt!
-       Ci să fie plini de Duhul! Fiecare credincios poate fi plin de Duhul Sfinţeniei.
De fapt, nu Rusaliile se repetă cu cei credincioşi, ci umplerea cu Duhul (Fapte 4:31).


No comments: