Aşa ne spune Galaaditul într-unul
din articolele sale aici în care laudă poziţia doctrinară a lui Beniamin
Fărăgău cu privire la primirea Duhului Sfânt şi cu privire la botezul Duhului
Sfânt.
Ca unul care îşi are interpretările
sale sui-generis despre mai toate doctrinele creştine, Beniamin Fărăgău
porneşte de la axioma că Biserica s-a născut în ziua învierii Domnului Isus, şi
deci a primit Duhul Sfânt când Hristos a suflat peste ucenicii săi spunându-le: “Luaţi Duh Sfânt”. Ulterior Biserica a
primit şi botezul cu Duhul sfânt la Rusalii! Deci iată să se poate să ai Duhul
Sfânt şi să nu fii botezat cu Duhul Sfânt (doctrină la care subscriu
penticostalii şi carismaticii)!
Apoi, în conformitate cu învăţătura
lui Fărăgău, trebuie să stărui în rugăciune ca să primeşti botezul cu Duhul
Sfânt şi să îţi curăţeşti viaţa înainte de a stărui după Duhul Sfânt. Mai mult,
Fărăgău insistă, la fel ca Iosif Ţon, că dacă nu eşti atent la viaţa ta (când
ceri botezul cu Duhul Sfânt) poţi ajunge sub dominaţia duhurilor rele.
Fenomenul Rusaliilor este repetabil,
ne spune Fărăgău fără să clipească! (Probabil că manifestările groteşti ale
carismaticilor sunt asimilate cu manifestarea repetată a Rusaliilor!).
După ce aduce laude teologului cu
vederi originale în pneumatologie, Galaaditul condamnă pe călăii baptişti care
nu sunt consecvenţi, ci ar trebui să îl dea afară pe Fărăgău pentru abaterile
sale de la doctrina baptistă!
Dacă Fărăgău ar fi onest ar
mărturisi că descinde dintr-o familie de penticostali şi
"originalitatea" lui cu privire la primirea şi botezul Duhului sunt
de fapt influenţele mediului din care îi provine familia.
Avem câteva întrebări pe care am
dori să ni le elucideze fie Galaaditul, fie Fărăgău.
1. Dacă toţi credincioşii au fost
botezaţi cu Duhul Sfânt conform lui 1 Corinteni 12:13, cum spune B. Fărăgău că
unii nu au fost botezaţi, ci trebuie să caute această experienţă după
convertire?
2. Pot cei doi să ne dea un singur
citat biblic care să ne spună că trebuie să stăruim după Duhul Sfânt? Noi le
putem oferi vreo câteva care spun că primirea Duhului Sfânt are loc în urma
credinţei, sau prin credinţă, şi nu în urma stăruinţei.
3. Dacă ne putem sfinţi singuri, pentru
a primi Duhul Sfânt, de ce am mai avea nevoie de acest Duh al sfinţeniei?
4. Poate locui Duhul Sfânt împreună cu
duhurile rele? Aparent Beniamin Fărăgău şi Iosif Ţon şi alţi corifei
carismatici cred că este posibil. Ale cui temple sunt, atunci, astfel de
credincioşi?
5. Cum a putut exista Biserica înainte
de Rusalii, din moment ce 1 Corinteni 12:13 ne spune că trupul Domnului Isus a
fost constituit prin botezul cu Duhul Sfânt?
Poate nu ar strica puţin ca şi
Galaaditul şi Fărăgău să se recicleze şi să îşi revizuiască credinţa cu privire
la primirea, prezenţa şi botezul Duhului Sfânt. Ar putea atunci să ajute în mod
real pe enoriaşii lor să creadă corect şi să trăiască în conformitate cu
sfinţenia Duhului. Dar până se lasă influenţaţi de babilonia carismatică nu
este nici o speranţă de îndreptare.
Poate că doctrina baptistă ar putea
să îi scoată din confuziile regretabile cu care trăiesc, dacă ar manifesta mai
puţină aroganţă cu privire la înţelegerea Scripturilor şi s-ar lăsa călăuziţi
în tot adevărul. Este Cineva care efectuează o astfel de călăuzire… Acela
regenerează, îşi stabileşte locuinţa în cel regenerat, Acela i-a botezat deja
pe toţi credincioşii în trupul Domnului… Şi interesant, în trupul Domnului Isus
nu există două clase de credincioşi: unii care au primit privilegiul botezului
cu Duhul Sfânt şi alţii lipsiţi de acest privilegiu, cum vrea Beniamin Fărăgău
să ne facă să credem! Singura poruncă pe care Domnul o are pentru cei mântuiţi
este:
- Nu să stăruie după Duhul Sfânt!
- Nu să ceară botezul cu Duhul Sfânt!
- Ci să fie plini de Duhul! Fiecare
credincios poate fi plin de Duhul Sfinţeniei.
De fapt, nu Rusaliile se repetă cu
cei credincioşi, ci umplerea cu Duhul (Fapte 4:31).
No comments:
Post a Comment