Nu l-aș fi crezut în
stare de asemenea reacții. Ele însă dovedesc că rătăcirile lui Dănuț
Mănăstireanu nu sunt superficiale, ci cu rădăcini adânci. Simptomele le-am
văzut de mai multă vreme. Boala a ieșit cu pregnanță la iveală abia acum.
Că s-a făcut anglican,
unii i-au găsit o scuză, și anume că a fost scos pe linie moartă în cultul
baptist. Dar putea să își manifeste nemulțumirea în atîtea alte feluri (dacă nu
a învățat încă smerenia și dependența de Domnul), nu unindu-se cu o biserică
apostată! Trecerea lui de la un cult la altul în mai multe rânduri, ca în final
să aterizeze în curtea bisericii anglicane infectate de liberalism și imoralitate a dovedit că
au existat motive serioase pentru a fi scos la pensie de la Institutul Emanuel.
Orientarea lui spre
anglicanism nu este întâmplătoare. Acolo a găsit mediul unde convingerile lui și-au
găsit afinități multiple. Liberalismul teologic se îmbină acolo perfect cu libertinismul
etic (cei mai mulți anglicani nu mai cred în istoricitatea lui Adam și Eva,
nici în divinitatea lui Iisus Hristos, nici în lucrările lui miraculoase etc.
de aceea nu este de mirare că biserica anglicană nu mai consideră curvia păcat
nici homosexualitatea o perversiune, ci moduri alternative de viață; dacă
domnul Mănăstireanu ar fi avut obiecții la urâciunile menționate nu s-ar fi
unit cu biserica anglicană în veci!).
Extremele bisericii anglicane sunt și ele
simptomatice. Una din extreme este toleranța morală (anglicanii au preoți și
episcopi sodomiți, nu doar membri ce practică urâciunea Sodomei) și alta este intoleranța
față de toți cei ce mai cred literalismul Scripturii și trăiesc în sfințenie
după cerințele Cuvântului lui Dumnezeu. Nu este doar atât, ci anglicanismul
contemporan se face vinovat la un pol de anti-semitism și la celălalt de
simpatii pro-filistine. Toate sunt evidente în scrisul domnului Mănăstireanu.
Ce se aseamănă se adună.
Dar ceea ce i-a
evidențial caracterul hâd a fost reacția lui față de eliminarea unui apostat de
la Institutul Teologic Penticostal din București aici. Reacția a fost una penibilă, arătând
imaturitatea, incapacitatea de a manifesta respect față de o instituție care
își gestionează problemele după cum crede de cuviință. Domnul Mănăstireanu se
așează fără probleme de conștiință pe scaunul celor batjocoritori și își dă
drumul la gură fără perdea, cu o grandomanie nevoalată.
Toți cei care au altă
orientare decât măria sa sunt abonați la o teologie ieftină și îndoielnică. La
stâlpul infamiei sunt puși teologi de renume ca Piper și Mohler, oameni care au
rămas cât de cât credincioși adevărului în infernul aluatului teologiei
emergente. Insultele și abjecțiile curg din gura sa la adresa tuturor celor ce
îi bănuiește că ar fi avut vreun rol în demiterea rectorului pornit cu pluta pe
undele ispititoare ale Crislamului. În conformitate cu bănuiele bune ale lui Mănăstireanu,
cei de la Institutul Teologic Penticostal nu sunt în stare să analizeze matur
datele problemei, ci sunt manipulați de un pastor fundamentalist. Pentru
coconul Mănăstireanu cel mai urât cuvânt este acesta – fundamentalist, dar numai atunci când conceptul descrie pe cei care au rămas fideli
Scripturii. Nu îl deranjează când are de-a face cu fundamentaliștii musulmani –
pe aceștia îi strânge la piept; nici când este vorba de activiștii fundamentaliști
ai teologiei emergente pe care o reprezintă.
Tirada dezlănțuită împotriva Institutului Penticostal îi prilejuiește să
își reînnoiască afuriseniile și împotriva Institutului Baptist Emanuel din
Oradea, de unde a fost parașutat când propensiunile sale pentru liberalism și
islamism au ajuns cunoscute. O ură
acumulată de aproape două decenii, dar care îl muncește zilnic îl determină să
facă spume la gură când pomenește institutul orădean și pe spiritul rector al
acestuia.
Sabia pe care o mânuiește
domnul Mănăstireanu nu este altceva decât amenințarea că retragerea lui din consiliul
revistei Pleroma ar fi o avertizare a Casandrei, o iminentă catastrofă. Fără el acolo nu va mai exista
un spirit științific, pretenție ce îmi aduce aminte de un text al Scripturii ce
surprinde așa bine gâlceava domnului Mănăstireanu cu cei ce mai vor să păstreze
Evanghelia (1 Corinteni 1:19-20). Dumnezeu declară în dreptul celor ce se cred
deștepți:
„Voi prăpădi înţelepciunea celor înţelepţi, şi voi
nimici priceperea celor pricepuţi”. De unde
concluzia: Unde este
înţeleptul? Unde este cărturarul? Unde este vorbăreţul veacului acestuia? N'a
prostit Dumnezeu înţelepciunea lumii acesteia?
Ceea ce este nostim și în
același timp trist este că domnul Mănăstireanu nici nu bănuiește că se află printre
cei prostiți. Vorba lui, Qui prodest?
Pentru cei mai puțin deștepți, care nu
au studiat latina și copta, le oferim noi traducerea. Cui folosește? este o formula
retorică ce insinuează că acțiunile pe care unii le consideră necesare și folositoare
sunt în final fără folos. Bănuim că așa
este și reacția canină a domnului Mănăstireanu.
2 comments:
No, că m-am distrat un pic! De felul cum ați descris situația, că de starea lui nu pot să mă distrez. Dimpotrivă, e de plâns.
Să nu spun de felul insipid și arogant de a trata pe cei din jurul său atunci când au păreri diverse de el, Dumnezeu îi cunoaște pe ai Săi! ...eu l-am blocat pe Danut Manastireanu și nu o să-i duc lipsa!
Post a Comment