Că s-a dus
este clar, dar că „s-a dus în lumea drepților îndreptățiți”, acest lucru nu are
cum să-l știe Barzilai.
Afară dacă nu are cumva darul de ghicire! Episcopul Banatului, Corneanu, fost
turnător la Securitate, iar mai recent un cleric spășit cu vise ecumenice, a
trecut la cele veșnice. Dacă este în rândul drepților, acest lucru nu îl știe
nimeni de aici, deocamdată, deși Barzilai, sigur pe sine, ne anunță că a aterizat
în lumea drepților.
Barzilai are simpatia
noastră pentru atacurile meschine la care este supus în ultimele zile datorită
faptului că a luat poziție față de doctrinele carismaniacilor etichetate clar
în Prima Epistolă a Sfântului Apostol Pavel către Timotei (4:1-4) ca fiind de
origine drăcească, și a expus învățătura corectă a Scripturilor cu privire la
minuni și darurile miraculoase. Ceea ce este de neînțeles este confuzia sa cu
privire la alte doctrine care sunt tot atât de importante, cum este cazul cu dogma
îndreptățirii, sau cu cea a iertării
păcatelor!
Să revenim la
episcopul Corneanu, pe care Barzilai l-a propulsat în lumea drepților, ca și
când el știe ce s-a întâmplat cu răposatul după ce a deschis ochii sufletului pe
lumea cealaltă! Nedumerirea noastră este și mai mare când observăm expresia
„drepții îndreptățiți”. Așa cum citim în Sfânta Scriptură, este clar că cei
nedrepți, cei păcătoși sunt îndreptățiți prin credință. Deci îndreptățirea este
pentru cei lipsiți de condiția ei! Cine or fi atunci „drepții îndreptățiți”? O
categorie aparte care ajung îndreptățiți prin merite proprii? Păi dacă sunt
drepți, de ce ar mai trebui să fie îndreptățiți? Nu cumva a cedat în fața dogmelor unor biserici care susțin că noi înșine devenim drepți prin eforturile noastre, după care și Dumnezeu ne îndreptățește, sau ne declară drepți? Și de unde știe Barzilai cine
sunt cei îndreptățiți, când Domnul Isus ne spune că în ziua judecății
surprizele vor fi foarte mari, inclusiv a celor ce vor insista că au făcut minuni
în numele Lui?
Se pare că
această poziție a Galaaditului cu privire la îndreptățire se potrivete de
minune cu cea a iertării păcatelor. Să nu uităm de pretențiile pastorului
Branzai pe care și le-a construit pe teologia lui Richard Wurmbrandt cu privire
la dezlegarea de păcate prin clerici. Dacă, în conformitate cu învățătura
infailibilă a lui Richard Wurmbrandt, are dreptul să dezlege de cei muribunzi
de păcate, are cu atât mai mult dreptul să fixeze în lumea drepților pe cei
cărora vrea să le facă favoruri!
În cazul lui Corneanu, Barzilai a decis să îl
treacă în rândul drepților. A uitat să ne spună când l-a trecut: înainte sau
după deces? Și dacă rostirea lui cu privire la destinul veșnic al episcopului
decedat a fost doar o opinie, eu zic că era mai bine să aștepte până în ziua
aceea când toate lucrurile vor fi date pe față. Altfel îi pune în confuzie pe
cititori cu privire la îndreptățire așa cum a făcut-o și cu pretenția lui de dezlegare a păcatelor! Și e păcat, deoarece ar putea fi mai atent!
4 comments:
Eh ... Da si el cu parerea ca toti teologii de duzina de teapa lui
Bate cimpii domnilor. Cauta sa fie si el politic corect. Este la moda pastorilor din zilele noastre care se tin si ei mai destepti de cit restul turmele pe care "le tund" in fiecare saptamina.
Poate o sa ajunga si el in randul dreptilor impreuna cu Corneanu daca se tine tot de baliverne, in acelasi loc cu el.
Mihai
Si totusi inca de ce tot continuati sa promovati blogul lui Branzei pe blogul dvtra
Nu ati raspuns la intrebarea mea de data trecuta
Ted
Post a Comment