Câțiva evanghelici
români liberali s-au antrenat într-un dialog
în care nu doar că își arată culorile
întunecate, dar și ignoranța cu privire la diferitele orientări teologice,
fie ele conservatoare, fie liberale și implicit cu tentă eretică.
Mai întâi
autorul articolului citează extensiv din Al. Mohler și crede că a găsit în
citatul respectiv ceva muniție contra fundamentalismului. Nu receptează faptul
că articolul ironiza liberalismul teologic cu teoria acomodării. Ironia consta tocmai
în observarea faptului că acomodarea, adoptată din rațiuni legate de relevanță,
a fost înseși cauza pentru care acest soi de creștinism a devenit irelevant! Iarăși,
autorul ia de bună părerea că și fundamentalismul a dat greș, din moment ce nu
a cucerit societatea contemporană, ci a practicat „izolaționismul”.
Atât autorul
articolului, cât și autorul citatului nu sesizează că separarea biblică și
trăirea în sfințenie aparte de lume, nu este izolaționism, ci o mărturie cerută
de Mântuitorul, care va duce pe cei care o receptează fie la convertire, fie la
condamnare.
Din nou,
iluzia liberalilor că în cazul în care vor adopta o tactică potrivită
(anti-conservatoare, libertinistă), acest lucru va duce la câștigarea aprecierilor
lumii și la convertirea lumii, este idioată. Liberalii sunt încă în căutarea
formulei utopice pe care s-au străduit să o definească de peste 100 de ani
încoace fără succes, cu care să cucerească lumea! Până astăzi, încercările lor nu au făcut altceva decât să altereze Evanghelia și să promoveze moartea bisericilor. Iisus nu a planificat cucerirea lumii, nici nu s-a rugat
pentru lume, ci doar pentru cei aleși; nu a pomenit nimic de acomodare, ci de
mărturia neschimbătoare a unei turme mici, respinsă de lume, căreia i se oferă cu
plăcere Împărăția; nu a sfătuit la câștigarea lumii, ci la veghere, pentru
păstrarea Evangheliei și a mărturiei creștine în cadrul unei comunități bisericești
pe care lumea o disprețuiește.
Dar lăsând
aceste considerente la o parte, dialogul celor trei sau patru „titrați” în ale
teologiei relevă ignoranța lor crasă cu privire la felul în care un interlocutor
se identifică pe sine.
Pasărea Cenușie opinează: „Înțepenirea bisericii (citește:
sfințenia și practicarea separării) a
lasat spusele lui isus fără putere.” (nu întâmplător caligrafiază numele
Mântuitorului cu „i” mic; mai jos vom vedea că procedează la fel și cu Duhul
sfințeniei. Halal evlavie! Conform înțelegerii acestei păsări ce va să piară pe
limba ei, bisericile evanghelice sunt înțepenite, dar cele care în realitate
sunt răzvrătite împotriva adevărului, și anume cea apuseană și cea răsăriteană,
sar ca vițeii și sunt pline de viață! Nu are habar că cele mai bune și mai vibrante biserici din America sunt
tocmai cele conservatoare, cele calificate în derâdere ca fundamentaliste. Acestea
câștigă adepți și transformă mintea celor dispuși să accepte „nebunia lui
Dumnezeu”).
Răspunde anglo-israelitul:
…crestinismul neamurilor nu L reprezinta
pe Mesiah ,Cuvintul lui Dumnezeu… biserica lui Isus aducatoarea a imparatiei
cerurilor pe Pamint nu are nimic de a face cu crestinismul apostat al
neamurilor…
Geniul moderator,
demascându-și ignoranța: Nu pricep, ce este „creștinismul
neamurilor.” Și tu ești „neam,” nu? Sau ești evreu?
Anglo-israelitul
revine: …sint o oaie pierduta a casei lui
Israel…casa lui Iuda nu L a primit…casa lui Israel L a primit in crestinism si
urmeaza sa L prezinte casei lui Iuda ca Mesiah…neamurile amagite de prostituata
cea mare il prezinta pe antichrist
Intervine Pasărea cenușie
(la pene și la minte) cu întrebarea ce îi expune atât ignoranța cât și
blocarea cu biserica evului mediu care, chipurile, nu s-a depărtat de adevăr,
ci L-a păstrat în taine și sacramente: marcel,
să trag căncluzia că ești adeptul concepției că între 313 și reformă n-a
existat biserică și că duhul sfînt era undeva în concediu?
No comments:
Post a Comment