Tuesday, September 17, 2013

Orientare politică și religioasă

De-abia fusesem recrutat în armată și făceam eforturi de a mă orienta la fața locului în cazarmă, printre plutoane, când am fost convocați cu toții la prima noastră ședință de orientare politică. Un căpitan de plai a considerat că cel mai important lucru ce trebuia să îl știm ca soldați era că din moment ce reprezentanții proletariatului puseseră mâna pe conducerea țării, Dumnezeu fusese eliminat din armata muncitorească. Prin urmare de-a declarat emfatic, că Dumnezeu nu există! Și-a rotit ochii peste cei prezenți să vadă dacă toți sunt de acord cu teza lui, mai bine zis a ideologiei pe care o reprezenta stângaci. Am cerut voie să vorbesc și, după ce mi s-a dat permisiunea, am spus:

„Tovarășe căpitan, este o minciună ceea ce ați spus. Dumnezeu există și nimeni nu poate nega existența lui fără a se face de rușine!” Mai erau acolo de față câțiva pocăiți între cei 60 de soldați prezenți, dar niciunul nu a intervenit, ci toți au tăcut. Atunci un credincios ortodox a luat cuvântul și a zis: „Rădoi are dreptate! Dumnezeu există!”


Drept urmare a poziției pe care am luat-o la prima ședință de orientare politică, ofițerul m-a amenințat că mă va scoate la raportul batalionului să dau socoteală de credința mea (ce venea în contradicție cu ideologia oficială a conducerii armatei române), ceea ce s-a și întâmplat. După raport am fost convocat la comandamentul batalionului să dau ochii cu colonelul ce răspundea atât de propaganda marxistă, fiind activist de partid, cât și de activitatea militară a batalionului. Era un om vestit pentru asprimea lui. Toți soldații mă compătimeau pentru ceea ce urma să mi se întâmple când voi da ochii cu colonelul.

No comments: