Sunday, May 22, 2011

Prima mea întâlnire cu fratele Liviu Olah (partea II)

Astfel l-am cunoscut personal pe fratele Liviu. După această întâmplare între noi s-a dezvoltat o prietenie foarte strânsă. L-am invitat să vină la Caransebeş, şi duminica viitoare a fost prezent în Biserica Baptistă din Caransebeş unde a predicat din nou Cuvântul lui Dumnezeu cu puterea ce îl caracteriza. Vizitele sale la Caransebeş s-au inteţit, deoarece fraţii îl iubeau şi noi îl invitam mereu. Dumnezeu folosea Cuvântul predicat de fratele Liviu Olah ca să zidească spiritual pe cei credincioşi şi să cheme la pocăinţă pe cei ce nu cunoşteau calea mântuirii. Când venea el, în Biserica din Caransebeş se făcea o mişcare imediată. Cei credincioşi invitau la Casa Domnului pe prietenii şi vecinii lor şi aveau bucuria să îi vadă convertiţi.

Lucrul acesta nu putea rămâne fără reacţie din partea autorităţilor. Am relatat în altă împrejurare cum autorităţile m-au contactat şi mi-au promis păşune foarte bună pentru oile ce le aveam, dacă încetez să îl mai chem pe Liviu Olah la Caransebeş. Nu am promis nimic atunci, dar nu l-am mai invitat şi drept urmare am primit o păşune care era râvnită de mulţi păstori. Dumnezeu a vrut însă să mă trezească din starea mea şi mi-a trimis o boală necruţătoare, febra tifoidă. În faţa morţii, pe patul de spital de pe care medicii spuneau că nu o să mă mai scol, m-am pocăit şi am promis Domnului că dacă mă vindecă, eu voi acţiona întotdeauna cum îmi cere Cuvântul lui, şi nu voi pregeta să îmi dau şi viaţa, dacă este nevoie, pentu Evanghelie. Dumnezeu mi-a ascultat rugăciunea, m-am vindecat în noptea când am strigat către El, şi întors acasă l-am contactat imediat pe fratele Liviu şi l-am invitat la Caransebeş. Revenirea lui la Caransebeş a însemnat pocăinţa multor oameni.

La scurtă vreme însă păstorul Bisericii din Caransebeş (Ieremia Gavagină), a început să facă opoziţie faţă de fratele Liviu Olah şi să ne ceară să nu îl mai invităm în Biserica noastră.  Era clar că autorităţile interveniseră şi puneau presiune asupra păstorului din Caransebeş să îl oprească pe fratele Liviu Olah să predice în oraşul nostru. L-am confruntat pe păstor şi i-am cerut o explicaţie a faptului că se împotrivea venirii fratelui Liviu la Caransebeş. În orbirea lui a mers până acolo că a caracterizat vizitele fratelui Olah la Caransebeş ca vizitele unui bărbat la nevasta altuia! Atunci l-am mustrat şi i-am arătat vinovăţia ce o acumula înaintea lui Dumnezeu. 

„Ce fel de slujitor al lui Dumnezeu eşti tu, când te opui predicării Cuvântului la care se pocăiesc atât de mulţi oameni? Sângele oamenilor care ar putea să asculte Cuvântul şi totuşi nu îl vor asculta, pentru că tu te opui, va fi cerut într-o zi din mâinile tale! Încetează să te împotriveşti lui Dumnezeu!” 

Văzând că noi îl invităm mereu pe Liviu Olah la Biserică, la scurtă vreme păstorul Bisericii Baptiste din Caransebeş a plecat în altă localitate. Noi am continuat să invităm în localitatea noastră, nu numai pe fratele Liviu Olah, ci şi pe alţi predicatori. În fiecare duminică aveam la masă în jur de 40 de persoane.  Casa noastră era deschisă pentru Liviu Olah, pentru Aurel Popescu, pentru Pavel Nicolescu, pentru Pascu Geabou, pentru Iosif Ţon şi alţii. Biserica din Caransebeş a cunoscut atunci o trezire spirituală remarcabilă. (Va urma)

4 comments:

lacrima said...

Sunt in viata inca, frati din Caransebes, care pot face marturii in legatura cu acea perioada.
Centrul de "greutate de slava" era la Caransebes.
Aici a fost odinioara atita viata;
regret sa spun ca aproape nimic n-a mai ramas;
ba da, au ramas oameni fara de putere.
De ce e asa?
au contribuit la acest lucru cei care lucrau impotriva lui Dumnezeu?
ca Ton, Bunaciu, Gavagina?
Poate comunitatea baptista condusa de un fiu de securist sa mai prospere? nu este asta o piedica in calea trairii dupa adevar?

lacrima said...

Citi au astazi curajul sa curete ograda de gunoiul trecutului; ca sa avem nadejde la un mare viitor?
Cum de legea lustratiei nu se aplica si in biserici; daca pina si cei din lume gasesc ca este necesara?
Ne multumim noi cu mai putin decit lumea?
Putem cladi pe molozul atitor deziluzii dureroase cu privire la "fostii pastri vinduti diavolului"?

mihut m said...

Astept de mult timp ca fratele VIOREL CLINTOC sa faca vreo marturisire si fratele a fost pastor la CARANSEBES .FRATELE dupa ce a plecat de la noi a fost numit pastor la BEIUS.L A o se dinta cu pastori fratele sa luat de MARA CORNEL presedintele cultului baptist. pe CORNEL MARA il parasise nevasta si a ajuns in america sialte lucruri mai grave.FR clintoc ia spus ca nu mai poate sa fie lider spiritual.Cind a ajuns fratele Clintoc acasa la BEIUS a gasit biserica .sigilata de MARA .C Luni de zile fr cu frati din comitet au trebuit sa mearga la dep cultelorca biserica sa fie deschisa.Ce va scriu stiu de la el.Pentru ca am fost la o nunta la BEIUS CHIAR CIND SA DESCHIS BISERICA,. DE ce tota lumea cind ajunge in AMERICA tace!!!!!?

Nicolae Rădoi said...

Frate Mihut,
Si eu as vrea ca fratele Clintoc să vorbească. Are multe de mărturisit.