Thursday, July 14, 2011

Suprimare în stil dictatorial - sau Ce au învăţat conducătorii Asociaţiei Baptiste din America de la comunişti

Veţi citi în continuare fragmente din scrisoarea fratelui Simion Ioanaş din Portland, analizând felul în care conducerea Asociaţiei Bisericilor Baptiste din SUA şi Canada încearcă să reducă la tăcere vocile critice ale celor ce s-au săturat de tergiversarea afacerii Ţon, tergiversare care a împiedecat până acum o luare oficială de poziţie în cadrul Asociaţiei.

O hotarare, drept piatra de incercare a Romanian Baptist Association 
Doresc in mod sincer prin acest material, sa trag un semnal de alarma in legatura cu directia spre care o ia asociatia baptista din care si eu fac parte . Nu cu mult timp in urma, am fost informati pe site-ul Asociatiei in legatura cu luarea de pozitie a circa 18 pastori din Asociatie cu privirea la pozitia vizavi de fratele Iosif Ton si invatatura la care dansul a aderat.
Materialul se poate citi aici dand click pe: Informatii si incercari 
In acelasi timp, materialul subliniaza situația creatã de noua orientare teologicã a fratelui Iosif Țon si confuzia creatã de predicile și afirmațiile dânsului din ultimele șapte luni.
Eu am primit in email aceasta informatie, urmata de foarte multe email-uri la care a fost trimisa inacelasi timp aceasta informatie. Normal, am dat o replica la email, explicand pozitia mea vizavi de acest material si am trimis inapoi email-ul, la lista lunga de email-uri neadresandu-ma doar unei personae, ci tuturor care erau interesati de acest subiect. Am primit inapoi un raspuns, scris de unul din pastorii care conduc Asociatia si raspunsul era putin acid la adresa mea, i-am trimis inapoi un raspuns acestui frate cu specificarea ca este important cum reactionam vizavi de invatatorii si invataturile nescripturale pentru sanatatea Bisericilor noastre si in sensul acesta, conducerea Asociatiei are un rol foarte important si o mare responsabilitate.
Normal, fiind intr-un spatiu public deja discutia, am indraznit s-o postez pe un blog, datorita faptului ca imediat ce am incercat s-o postez pe site-ul Asociatiei, a disparut imediat posibilitatea de a mai face comentarii pe marginea acelui articol. Imediat am primit un email de la pastoral care mi-a dat replica respectiva si dintr-o data am vazut un alt om, cu o exprimare care nu are multe de-aface cu Scripturile si precizand totodata avertismentul, ca ar putea sa ma dea in judecata fiindca am indraznit sa postez o discutie, care dealtfel era deja intr-un domeniu public, avand in vedere spectrul larg de email-uri la care erau trimise mesajele noastre. Nu-i important numele acestui pastor, dar pentru mine a fost importanta reactia si mi-a vorbit ceva si acest lucru, vizavi de stagnarea unei pozitii oficiale cu privire la noua orientare a fratelui Iosif Ton si problemele din Asociatia noastra.
Voi reda mai jos pozitia mea si discutia aceasta evitand sa dau numele reprezentantului Asociatiei, pentru a nu ma trezi iar cu o ploaie de invective la adresa mea sau mai mult de atat cu o noua incercare de intimidare. Toate aceste reactii imi amintesc de comunismul din Romania si intimidarile la care erai supus incercand sa spui adevarul.

6 comments:

Anonymous said...

Si eu am incercat sa comentez pe blogul Asociatiei si n-am reusit desi n-am scris ceva incendiar. Fr.Ioanas e trist ca ati fost anmenintat cu judecata. Doar in Romania era pacat sa dai fratii in judecata. In America nu-i. Ba nu-i pacat nici sa-i reclami la autoritatile americane; numa' la Securitate e pacat.

Anonymous said...

ma intreb daca aici in America unde ni se garanteaza prin Constitutia Statelor Unite dreptul de exprimare libera, cum poate presedintele Asociatiei sa ne priveze de acest drept fundamental? N-ar trebui sa plateasca in fata legii pentru acest abuz ?

Anonymous said...

Cineva spunea ca daca indraznesti sa-l contrazici si sa-i stai impotriva lui Daniel Branzei, trebuie sa-ti faci bagajele si sa fi pregatit de plecare. La Conventia de inscaunare a lui ca presedinte la Phoenix la sedinta de lucru a asociatiei, doi pastori au fost apostrofati, jigniti si umiliti de ca tre noul presedinte si anume fr. Sorin Sabou si fr. Titi Cocian, care a si parasit conventia. Fr. Titi trebuia sa tina predica in acea seara de sambata, si Daniel l-a numit pe George Dancea.

Anonymous said...

Cum de poate un frate ca si fr Branzai sa numeasca pe un alt frate impostor, numai pentru ca era vorba despre Iosif Ton si ereziile lui?
Nu este oblogatoriu sa ne delimitam de orice erezie?
Fostul vinzator de frati face casa buna cu Daniel Branzai?
De ce?
Ce are Iuda cu ceilalti frati?
A, Branzai Daniel spune ca si Domnul a fost"prieten" cu Iuda;
ceea ce este fals;
inseamna ca , Cuvintul nu a fost inteles de domnul Daniel , avind si el scapari;
ca doar oameni suntem cu totii.
In acsete zile grele, tooot mai multi isi arata "teologia" pe care au avut-o ca baza.

Anonymous said...

Daca nici presedintele nu este un om care apara adevarul, care numeste impostori pe fratii care vor sa se urmeze o cale drapta, in legatura cu Asociatia Baptista....
nu va maia steptati fratilor la nimic bun.
Ori ne intoarcxem la Lege si la Marturie, ori plutim in functie de prieteniile cu ereticii, sau moliciunea scaunelor; nu asta ar fi trebuit sa invete fratii de la Wurmbrand;
care este invocat atita, ca si cind ar creste in spiritualitate astfel.
Uitati-va la sfirsitul lorde vietuire....

Anonymous said...

E adevarat ca Daniel Branzei face apel foarte des in predcile lui de personalitati ca Wurmbrand, Popescu, Niculescu, Olah etc, ca doar doar.. impresioneaza si atunci creste si el spiritual in ochii ascultatorilor.
Apoi o alta observatie, in ultimul timp se arata foarte tacut, dar in schimb monteaza prietenii lui electronisti sa scrie in apararea lui si binetintel in improscarea cu noroi de sus pina jos a oponentilor domnului Branzei, cu scopul de a fi redusi la tacere sau chiar distrusi si sa nu mai aibe altadata curajul cineva sa aibe o parere contrara