Mai în urmă cu câteva luni vice-preşedintele Asociaţiei Bisericilor Baptiste din SUA şi Canada (Teofil Cocian) vorbea în numele păstorilor Asociaţiei care, după expresia unuia ce se numeşte desculţ, au hotărât în unanimitate să îi dea lui sarcina de a scrie o scrisoare în numele lor (a păstorilor) în care să îl apere pe Iosif Ţon. Iată comunicatul desculţilor:
In urma cu cateva zile s-au desfasurat prin mila, harul si sub calauzirea Domnului nostru Isus Christos, intrunirile de toamna a tuturor pastorilor, care slujesc in bisericile baptiste din USA si Canada . Desfasurandu-se in doua sectiuni ( East Coast la Atlanta-GA, si West Coast in apropiere de Los Angeles-CA), intrunirile au prilejuit, printre alte aspecte privind lucrarea in cadrul Asociatiei, si concluzionarea unei atitudini privind unele evenimente aparute recent in cadrul miscarii baptiste. Fratele Titi Cocian,vice-presedinte al Asociatiei (East Coast), pastor la First Romanian Baptist Church-Atlanta, in urma consensului unanim, a redactat si trimis o scrisoare tuturor fratilor lucratori, si nu numai, din bisericile Asociatiei. Prin bunavointa fratelui, mesajul se poate face cunoscut tuturor.
Deci vice-preşedintele a primit însărcinarea să vorbească în numele tuturor păstorilor Asociaţiei. Şi iată-l că se pronunţă:
Pastorii bisericilor RBA, adunati in intrunirile noastre de toamna, pe ambele coaste ale Americii, am constatat cu stupoare ca Richard Wurmbrand si Iosif Ton au fost atacati intr-o carte recent tiparita in Romania: "Misticism sau crestinism autentic".
Au fost păstorii Asociaţiei stupefiaţi aşa cum susţine vice-preşedintele? Dacă au fost stupefiaţi, şi deranjaţi de cartea menţionată, de ce unii au susţinut mereu ca Asociaţia să ia atitudine faţă de rătăcirile lui Iosif Ţon? Şi de ce la întrunirea de la Vancouver a păstorilor s-a adoptat un comunicat de condamnare a lui Iosif Ţon? Nu există decât două posibilităţi aici:
1. Fie păstorii Asociaţiei l-au însărcinat pe vice-preşedinte să elaboreze un comunicat în numele lor în apărarea lui Iosif Ţon votând în unanimitate pentru o asemenea acţiune. În acest caz rămâne nedumerirea: De unde mulţimea numelor de păstori puse pe rezoluţia adoptată recent la Vancuver prin care Iosif Ţon este condamnat pentru abateri doctrinare şi pentru răspândire de lucruri neadevărate? Oare păstorii Asociaţiei nu au avut iniţial curajul opiniei? Sau păstorii Asociaţiei se manifestă ca un yo-yo, când aprobându-l pe Iosif Ţon când condamnându-l în funcţie de vociferările membrilor Asociaţiei? Nu ştim ce să mai credem.
2. Fie păstorii nu au votat în unanimitate pentru acel comunicat, dar vice-preşedintele în colaborare strânsă cu preşedintele au vrut să direcţioneze pe păstorii Asociaţiei spre o atitudine favorabilă faţă de Iosif Ţon şi au manipulat lucrurile în direcţia prezentării comunicatului ca fiind reprezentativ pentru toţi, absolut toţi păstorii Asociaţiei.
După cum s-a constatat din rezoluţia adoptată la Vancouver, păstorii Asociaţiei nu sunt una în apărarea lui Iosif Ţon, aşa cum vrea să ne facă să credem vice-preşedintele. Dimpotrivă, au argumentat extensiv arătând motivele pentru care nu pot sta alături de Iosif Ţon. Şi atunci pe cine reprezintă scrisoarea vice-preşedintelui? Este ea vocea păstorilor Asociaţiei, sau e vocea vice-preşeditelui într-o încercare de manipulare a păstorilor Asociaţiei? Scrisoarea vice-preşedintelui incriminează. Mai rămâne de stabilit pe cine incriminează!
No comments:
Post a Comment